söndag, april 01, 2012

Nyladdad! Nu kör vi!

Tänk vad en underbar och fantastisk helg med hela familjen (mina föräldrar, mina syskon och deras respektive) kan göra för kroppen och knoppen!

Innan helgen var jag RIKTIGT LESS på ALLT! (ja, ni kan ju läsa förra inlägget)
Men nu.....

KOM IGEN NU KÖR VI!!!
FY FAAAN VA VI ÄR LADDADE!!!!


Det finns inget att vänta på!
Bara köra stenhårt för att få resultat!!
Vad har du för MÅL? Vad vill du ha för RESULTAT ??
Fundera ut mål, delmål och förväntade resultat - och sen kör du bara utav tusan!!
Inget mer Mes-göra eller Halv-göra; du drar bara ut på tiden!
Bestäm ett mål och tidpunkten för målet, och sen KÖR DU STENHÅRT MOT MÅLET!
Svårare än så är det faktiskt inte!
Jag vet att du har hundra ursäkter över varför du INTE kan köra dittan och dattan och allt annat som "inte går", men det är faktiskt bara i din hjärna som förvandlingen behöver ske; När du fått din hjärna att samarbeta med dej, att köra mot målet för att få ditt resultat, så har du inga ursäkter längre = Hä ä bar å åk!!!

Så nu, grabbar och tjejjer, 1:a April idag = 2 månader kvar till Sommaren (känns inte så med det här snövirvlet men vi kan ju alltid hoppas att det blir sommar nångång ;-) ) och det finns inget att vänta på!

Mina två bästisar i April och Maj blir: Löparbandet (för att köra Intervaller!) och Styrketräningen (hantlar, stång, kettlebell).
Jag har ju andra bästisar också (hihi) och dom ska jag träffa också ;-)

Pappa tränar hemma hos oss varje morron och har faktiskt blivit en inspirationskälla för mej =)
Han har nyligen opererat in en ny höft på vänstersidan och kör nu rehab-träning på bandet + styrketränar efteråt. Han ökar både lutningen och hastigheten och längden på powerwalken för varje vecka, och dessutom kör han ganska strikt LCHF och har börjat må SÅ BRA och blivit PIGGARE och GLADARE och fått bort 7-8 kg på bara några veckor. Hejja PAPPA!
Ni fattar juh, jag kan ju inte komma ner från övervåningen på morron och tänka: Idag orkar jag inte träna!, när pappa kör på för fullt på löpbandet och sliter vikter som ett rovdjur ;-) Jag menar, han är 50 år och kör på som en ungdom, och jag är snart 3...menar 25, och min enda ursäkt är: "jag orkar inte". Nä fyfanken så mesigt! Ta dej i kragen Träningsplupp och KÖR BARA PÅ! Känn inte efter - bara kör! Kom ihåg: Pain is weakness leaving the body!!!

Dessutom har lillasyster Cindy (16 år) gått från kolhydratråtta till low carb-gymråtta ;-)
IMPONERANDE!!
Hon känner sig piggare och friskare och mår mycket bättre på LCHF, och har börjat träna mer på gymmet och intresserar sig för att börja må bättre, och som hon själv sa: Jag kommer bli ett hälsofreak ;-) Tänk om jag tänkte så när jag var 16 ??? hhmm...
Jag säger bara; Kör på Cindy, du är Bäst!!!

Morrondagens Träningspass: 30 minuter Intensiv träning;´= HIIT (intervaller på löpbandet) + Styrketräning Rest/pause (10 reps-vila 20sek-8reps-vila 20sek-6reps-vila 20sek-4reps-vila 20sek-2reps- byt muskelgrupp).
Hela passet ska vara högintensivt och så lite vila som möjligt.
30 minuter alltså. Det har alla tid med.
Släpp fjärrkontrollen i 30 minuter, eller ta en paus från datorn i 30 minuter, eller skippa städningen i 30 minuter ;-)
30 minuter av en hel dag är INTE MYCKET!
Ta vara på tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar