onsdag, april 04, 2012

Styrketräning - Löpning

Ikväll blev det Styrketräning i hemmagymmet:

KB (Kettlebell) 20 reps * 2 set (tränar hela kroppen + får igång pulsen!)
Rygg (latsdrag, rygglyft, ligga på mage och lyfta benen rakt upp)
KB 20 reps * 2 set
Mage: Plankan 60 sekunder * 3 set (Herregud vad man tappar styrka när man inte tränat plankan på ett tag! Orkade bara 30 sek på tå - resten på knä :-(
KB 20 reps * 2 set
Biceps: Curls med stång 10 * 3, Enarmscurls varannan arm utan vila 10*3 set, 21:an = 7 reps med stången nerifrån och upp till halva (armarna 90 grader ungefär) + 7 reps från halva och upp + 7 reps hela vägen nerifrån och upp.
KG 20 * 2 set

PW (Powerwalk) 15 minuter på 12% lutning på löpbandet.

Tid: 50 min + 15 min PW
Puls: 132-157
Kcal: 423

Åjhhhhhh om jag ändå hade haft hemma en Kesella Naturell just nu!!!


*****************

Imorron: Löpning Tjejmilen-program
4 km på 25 minuter (9,6 km/h...vilket är omöjligt för mej just nu, men jag kör tills jag sprungit 4 km!!!)
HIIT: 30 sekunder max - 30 sekunder vila * 5 omgångar på 12 km/h
Plankan: Bara att börja om å tjata med Plankan! 1 minut * 3 set!
KB 20 resp * 3 set

Enough!!!!

*************'''

Nu har jag fått mej en kalldusch (oeldat idag), drömmer om en Kesella, Äter ägg istället, och kryper i lådan ;-)
Go natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar