tisdag, maj 19, 2009

LCHF Nötbröd


2 minuters nötbröd

1dl mandelmjöl (mixa bara mandlarna i en mixer! KLART!)
1 ägg
Lite salt
Smält 25g smör och blanda ner i "smeten" så blir brödet saftigare

Gör så här:
Vispa ägget i en djup tallrik.
Tillsätt mandelmjöl (mandlar som är krossade till små små korn), salt, smält smör och mosa ihop med en gaffel.

In i micron 2 min KLART!
Ät och njut med massa smör och ost.

*
*
Men HERREGUUUUD vad gott !
..alltså..GODARE än vanligt bröd!
Man fick "brödkänslan" och det var bara SÅ gott!
Ett absolut måste för dej som har svaghet för bröd....

Jag hyvlade riktigt smör (med osthyveln) och lade på det varma brödet, så det smälte litegrann. Sen lade jag dit 2 ostskivor på vardera macka.
Och det blev SÅ GOTT!
Snabbt, gott och enkelt!

8 kommentarer:

  1. Men gud vad spännanade>!!! Mandelmjöl, vad är det??

    SvaraRadera
  2. Men vad jag läste illa! Fick ju förklaringen till mandelmjöl!

    SvaraRadera
  3. Hejsan vilken trevlig blogg du har med en massa tips :) Mandelmjöl har jag letat efter men hittar inte ??

    SvaraRadera
  4. Det är super-ennkelt!
    Häll en massa mandlar i en mixer och kör igång!
    När mandlarna är krossade till små små korn, så har du MANDELMJÖL!!! Fiffigt, snabbt och lätt! Och nyttigt ! :-)

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset. Supergott och enkelt att göra.
    Går ju att använda till macka, smörgåstårta, jordgubbstårta... balnd det bästa tips/recept jag fått. :-D
    /Lena

    SvaraRadera
  6. LenaKa: Men du! Vilken BRA idé !!! DET måste jag prova!
    Om man gör en stor sats; och kör i typ en pajform i micron så har man en bra tårtbotten!
    Kanske tar lite längre tid än 2 minuter då??

    SvaraRadera
  7. Tack för tipset nu ska jag fixa mandelmjöl :)

    SvaraRadera
  8. å detta vill jag göra, längtar efter bröd till frukost men jag är ju nybörjare, någon som vet hur varmt och hur länge i vanlig ugn? Har ingen micro, gillar inte dom. Tack för bra sida!

    SvaraRadera