måndag, maj 04, 2009

Frukten gör dej fet!


Ny studie bekräftar samband mellan frukt och fetma: Frukt är inte så nyttigt som Livsmedelsverket hävdar.

Frukten gör dej fet

Fruktos, som det finns massor av i frukt, skapar bukfetma och ger insulinresistens, som är ett förstadium till diabetes.­ Det visar en ny vetenskaplig studie.

”Livsmedelsverket mörkar att du blir fet av frukt”

Här har ni inslaget från TV4 imorse: Debatt För och Emot frukt

Själv klarar jag inte av frukt. Frukt är hemskt gott, men förmodligen för att det innehåller socker. Kroppen och knoppen tycker att socker är gott.
När jag äter en frukt, blir det oftast fler efter det. Jag får ett sug efter mera sött, och jag blir hungrig; speciellt av äpplen.

Jag undviker frukt helt och hållet.

2 kommentarer:

  1. mm... blir också sugen om jag äter äpple, har hört fler som blir det.

    SvaraRadera
  2. jo, det är många i mina vikt-grupper som säger likadant.
    Äpple verkar vara värst..?? Som jag känner det iaf!

    Det är bättre att vara utan frukten, för då håller man sig mätt längre, hur konstigt den än låter!

    SvaraRadera