torsdag, maj 07, 2009

LCHF Smörgåstårta

Innan jag skriver något annat så måste jag bara säga: Detta är det godaste jag ätit i LCHF-väg...ever!! Ni måste bra prova! Lyxig bjudmat som är god och mättande!


Blanda en stanning av minst 8 ägg och ca 1 dl grädde.
Grädda på smörpapper i långpanna i 225 grader.
Försök att göra ett bröd med raka kanter.
När ytan är helt torr vänder du brödet och gräddar på andra sidan.
Låt brödet svalna.
Skär det sen i fyra bitar.

Första fyllningen: en äggkräm på hårdkokta tärnade ägg hoprörda med bregott
Lager två: Ishavsröra utspädd med en hel ask kräftstjärtar
Lager tre: En röra av creme fraiche och majonnäs runt om. Klistra fast gurkskivor.
På taket: en krans av krispig sallad och ett hårdkokt ägg i skivor på toppen. RÄkor i stora lass. Klickar av stenbitsrom förgyller. Persilja eller dill likaså. Ett par smala klyftor tomat.
In med tårtan i kylen, eller ät den direkt! (behöver inte stå och "dra in" som vanlig smörgåstårta!)

S.Å - H.I.M.L.A. - S.M.A.R.R.I.G.T !!

3 kommentarer:

  1. mm den där mackan såg riktigt god ut!!:D kul med en träningsblogg, själv älskar jag träning:)

    SvaraRadera
  2. Har provat nåt liknande, samma botten men annan fyllning! Verkligen gott! Det bästa är att vi även har glutenallergiker i familjen, o då kan ju även de äta detta, kanon!

    SvaraRadera
  3. Hej! jag ska göra din goda smörgåstårta....undrar bara hur länge den ska vara inne i ugn? Mvh Ingela

    SvaraRadera