onsdag, januari 27, 2010

VECKOMENY för 2 veckor

Här kommer min veckomeny-planering för vad jag ska äta till middag.

Till frukost äter jag alltid ÄGG med tillbehör, antingen kokta ägg med smör, eller en omelett med 3 ägg+keso+creme fraiche+grönsaker, eller en ägg-drink (2 ägg + grädde) eller äggmjölk om det brådskar.

Till lunch äter jag alltid gårdagens rester, eller några andra nerfrysta rester/matlådor. Jag lagar alltid mer mat än vad vi äter upp till middag, just för att "bunkra upp" till dagar då man kanske inte har tid att stå och laga mat.

VECKA 1
Måndag: Bacon & Kycklinggryta med grädde och creme fraiche
Tisdag: Fisk + dressing, ev. Cole Slaw (vitkål, 1 morot, creme fraiche, grädde, dijonsenap)
Onsdag: Kassler i ugn med ost och ananas
Torsdag: Omelettrulle med baconröra
Fredag: Tacopaj
Lördag: LCHF-plättar med hallongrädde
Söndag: Köttfärssås och Blomkålsmos

VECKA 2
Måndag: Fetaostfylld Kycklingfilé med cheddarost på, inlindad i Bacon
Tisdag: Fisk + dressing
Onsdag: Köttfärs-soppa
Torsdag: LCHF Pannkaka med grädde och rårörda hallon
Fredag: Rullader fyllda med ost och äpple
Lördag: Renskav med dressing, och grönsaker
Söndag: Tacopaj med vitlöksfetaost


SMAKLIG MÅLTID!!

******
Vill du läsa på mer om LCHF kan du gå in på dessa sidor:
http://www.kostdoktorn.se/
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/

3 kommentarer:

  1. Tack snälla söta för att du orkar å vill göra såna här scheman på mat vecka å träning, det ger inspiration å glädje för vi andra jordbor,,, hihihi..
    Vore väl fanken om de inte skulle fungera för mej denna gången,,
    Jag ska hålla samma matlista som du har skrivit ner..
    Håll tummar å tår..

    Kram från mej i Umeå... Karin

    SvaraRadera
  2. Kycklinggrytan med bacon och fetaost låter jätte gott. Det blir det nog till middag hos oss i kväll :)

    /Sussi

    SvaraRadera
  3. Karin; Tack så mycket ;-) Kör på nu!! Jag håller tummarna för dej =)

    Sussi: Ja, grytan är riktigt god!! Baconen ger en väldigt god och speciell smak!! Sen går det ju att variera till det oändliga ;-)

    SvaraRadera