måndag, juni 01, 2009

Omelett-variationer

God som frukost, lunch eller middag!
Går att variera i all oändlighet!

Här kommer förslag på hur JAG brukar göra mina omeletter;

1. Vispa ihop några ägg; 3-5 stycken
2. Häll i 1 dl grädde (eller mer..hehe)
3. Blanda i 1 dl keso.

4. Stek bacon.
5. Häll över omelett-smeten
6. Lägg i skurna tomater och paprikor så att de får steka med och bli klara
7. I slutet brukar jag lägga på 2 cheddar-ostskivor.

KLART!
Som sagt, väldigt matigt och gott.

Om man vill kan man tillsätta det man tycker är gott; räkost, champinjoner, köttbitar, choritzo-korvar, räkor (tillsättes i slutet så de inte blir sega!), skink-strimlor, köttfärs, lök, ja...låt fantasin flöda!!
En omelett kan man för-göra (inte förgöra hihi), och ta med sig i matlåda om man ska på utflykt. Gör med fler ägg, mer keso, mer bacon så räcker det till fler! Går att äta kall eller varm.
En dressing till kan vara gott; jag brukar göra den här:

Creme Fraiche + rödlök + lättstekta baconbitar + dill/perslja + lite salt
SUPERGOTT!

2 kommentarer:

  1. sååå härligt duktig du är
    jag bara suuger åt mig
    tack snälla du
    kram irene

    SvaraRadera