söndag, juni 07, 2009

Vaniljpulver på burk


Ett av mina självklaraste inköp är Äkta ekologiskt Vaniljpulver!
I denna lilla burk finns de utskrapade fröna ur vaniljstången; så smidigt och så enkelt!
Men framförallt; SÅ GOTT!
Jag använder det i filen, i yoghurten, mest i grädden och ja, även i keson!
När jag behöver vaniljsocker i nåt recept, så använder jag detta istället!
Den brukar finnas på de vanliga matvarubutikerna, och är egentligen inte så dyr (under 25:-) med tanke på hur mycket frön man får ut av 1 stång och vad den kostar.....
Prova du med!

5 kommentarer:

  1. Detta köpte jag också men i en ekologisk affär o där kostade den 55 kr!!!

    SvaraRadera
  2. de priser jag sett på ica och coop är runt 45 kr..vilken lyx att du får tag i den under 25. :)

    SvaraRadera
  3. Hej Belinda!

    Nu har min första vecka gått och du finner mina resultat på min blogg.

    Ha en bra vecka!

    Kram
    Kristin

    SvaraRadera
  4. Oj...jag kanske ska måsta åka på ICA och hamstra då ;-) Jag tyckte själv dom var billiga, eftersom EN stång är så dyr, och av den får man inte mycket frön... Jag kanske ska köpa hem ett gäng och sälja till er ...hahaha :-)
    Dom lär väl höjja här också som småningom..???

    SvaraRadera
  5. Den där brukar jag ha i vaniljglassen när jag gör egen hemma. Känns så lyxigt :)

    SvaraRadera