fredag, mars 19, 2010

Bacon-Torsk i ugn

Äntligen har jag haft tid (och lust) att prova ett nytt recept.
Jag brukar "rulla runt" på recepten jag har i min högermarginal, och känner mej ganska nöjd med den menyn, men ibland kan det faktiskt vara roligt att prova något nytt =)
Speciellt någon fiskrätt, och speciellt något med torsk - mest för att jag HATAR torsk! Jaja, jag hatar torsk för jag har aldrig fått till det, den har alltid blivit torr och tråkig....
MEN NU....NU hörrni blev det RIKTIGT gott! =)
Jag vispade ihop 2,5 dl creme fraiche + 3 dl vispgrädde + 1 ask vitlöks Creme Bonjour + en massa kryddor som tacokrydda, vitlökskrydda, cayennepeppar och svartpeppar.

Jag bredde ut 1/3 i en ugnssäker form.
På det lade jag ut 2 paket upptinad torsk (ska tina ett dygn i kylskåp).
Jag klippte 1 paket bacon i remsor och bräckte det lagomt. (steka utan tillsatt smör).
Spred ut baconen på torsken och hällde sedan över resten av grädd-såsen.
På med lite riven ost (var tanken, men det glömdes bort...hahah) och gratinera i ugnen på 200*c i 30 minuter.

*Hell yeah* Det blev riktigt gott! (för att vara torsk som jag inte ens gillar!!)
Men den här rätten kommer jag absolut att göra fler gånger!
Dessutom är den lätt-tuggad för småbarna, och dom tyckte att det var gott dom me =)
Värt att prova!!, och värt att fortsätta med!

Smaklig måltid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar