måndag, april 23, 2012

1 km-intervaller

Jag känner mej SÅ långt ifrån "milen på under timmen" som man kan känna sig....
Jag BRUKAR komma igen snabbt efter en förlossning, men den här gången gick det trögt! (Elliott är 3 månader)

Efter förra löpningen, som jag gjorde ute (6.2 km) kände jag varför;
jag har ju bara tränat inne på löpbandet - vilket gör att jag blir lite mindre uthållig (vaddå, det är ju bara att stanna och kliva av när man inte orkar längre!!!) och därav få kilometer.....

Jag måste få FLER kilometer till i veckan, i benen, innan jag ska tävla den 13:e maj (5 km), så därför är det dax att trappa upp!
Jag ska springa Näsetrundan (6,2 km i väldigt backig terräng) på PB (personbästa) varje gång (gör mej taggad!) så ofta jag bara kan och hinner, och BARA DET SLUTAR SNÖA!!!!! *vråååål*
Jag blir galen!! Ska det inte bli VÅR SNART ????
Man kan knappt tro det, men jag, sambon och barnen får SOMMARLOV 1:a Juni, och det är knappt 1 månad dit!!!! Hur kan det vara möjligt ???? Vi har snödrivor så det räcker och vägarna är fortfarande snöklädda så det känns väldigt långt borta till våren/sommaren!!
AJa, löns inte klaga på vädret; det lär inte ändras för det! Bara att springa inne på bandet tills vidare....

Ikväll, när ungarna lagt sig, blev det Intervaller på löpbandet, totalt 6,4 km.
Kilometer 1: PW 12%-lutning, 5.5km/h, 11 minuter
Kilometer 2: Löpning 2%-lutning, 8-10 km/h, 7 min
Kilometer 3: PW 12%-lutning, 6,0 km/h, 12 min
Kilometer 4: Löpning 2%-lutning, 8-10 km/h, 6:12 min
Kilometer 5: PW 12%-lutning, 5.5km/h, 11:50 min
Kilometer 6: Löpning 2%-lutning, 8-10 km/h, 6:49 min
Kilometer 0,4: PW 6:15 minuter, lutning 12%.

efter det: Styrketräning 30 minuter + stretch

Total tid: 1h intervaller + 30 min styrka/stretch
Puls: 140 (snitt) - 178 max
Förbrukat: 852 kcal


Sen fick jag världens godaste LCHF-soppa hos mamma och pappa som landade fin-fint i magen =)
Jag ska göra den själv i morron, så då kommer receptet !!!
Just nu färgar jag håret och väntar på en efterlängtad dusch :-)

Be till Gudarna att det slutar snöa!!!
Halleluja!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar