lördag, april 14, 2012

4 km på 27 minuter

Ännu ett löppass, men idag tog jag i så jag nästan fick hyperventilera efteråt...
Tidigare har jag sprungit 4 km på 34 min (3:e april) och den 7:e april sprang jag på 31 minuter, och idag plockade jag fram tjurskalln igen (ja, den är framme lite då och då..hihi - det gäller bara att plocka fram den vid rätt tillfälle, ha ha) och sprang 4 km på 27 minuter!!
4 minuter bättre än sist, och totalt 7 minuter bättre än första gången jag provade; inte illa, men det känns långt kvar innan jag klarar 5 km under 30 minuter!!!
Och nu är det bara prick en MÅNAD kvar till Tävling!
Bara kämpa vidare!
Jag SKA nå mitt mål!

Dagens pass
Tid: 27 minuter
Sträcka: 4 km
ÅHastighet: Började på 8 km/h och slutade på 10 km/h (sista kilometer).
Puls: 144-185
522 kcal förbrukat (inkl 5 min uppvärmning på crosstrainern).

Som sagt; det gick TUNGT men jag försökte ta 100 meter åt gången och till slut slog den över till 4 km ;-) (Äntligen!)

Duschade, fikade och skickade iväg gubben på hockey!
Nu väntar jag på att 3 av mina syskonbarn ska komma hit och vara här ikväll, och ev inatt.
Brorsan följder min sambo på hockey, så jag lovade att ungarna fick vara här.
Så, 8 barns mamma ikväll, men det kommer gå hur bra som helst!
Min dotter är äldst av dem (fyller 6 år 1:a maj) så 8 barn under 6 år - jag gissar på att det kommer att vara full rulle hela kvälln =)

Här är alla busungar som är "mina" för ikväll.
Min minsting Elliott saknas dock på kortet =)

Nu håller jag på att lära Kelly att spela piano; Blinka lilla stjärna där. Hon har hittat på att hon ska spela den på Elliotts dop om några helger =) Det skulle ju vara gulligt!!!
Jag har klistrat fast bokstäverna på tangenterna och skrivit en lapp hur hon ska spela: CC-GG-AA-G-FF-EE-DD-C
Nu är hon som fastklistrad vid pianot =) Kul!

Ha en trevlig helg allihopa!!
Puss och Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar