lördag, april 07, 2012

Dagens Träningspass

Idag blev det Löpning på schemat.
Enligt programmet skulle jag kuta 4 km på 26 minuter. Jo tjena.
Jag är ju som sagt glad om jag klarar 4 km innan jag stupar ;-) hihi

Förra gången sprang jag 4 km på 34 minuter. Blodsmak i munnen!
Idag pressade jag mej själv lite mer (förmodligen för mycket, som vanligt) och jag sprang 4 km på 31 minuter. Där är uppvärmningen inräknad också; 3 minuters gång i 4 km/h.
BRA VA ???!!
Och vet ni vad ? Jag dog inte!!! wöhöööw!
Kändes faktiskt riktigt najs =)
Nu ska jag bara försöka pressa in EN TILL KILOMETER på den tiden inom en månad.....hhmmm.......Hard work!
(Jag ska Tävla i Tjejloppet 5 km den 13:e Maj......Tiden går fort!)

Plankan såklart efteråt, 3 set på 1 minut vardera.
Första set: Plankan på tå 60 sekunder. Shaked like hell!
Andra set: Plankan på tå 30 sek + på knä 30 sek. Kändes i magen.
Tredje set: Plankan på tå 60 sekunder. Längtar tills det är över ;-)

Total tid: 31 min löpning + 3 minuter totalt Plankan
Puls: 156 (snittpuls) - 187 (maxpuls)
564 kcal förbrukat.

Testade att stretcha efter detta pass.
Jag har inte stretchat sedan jag gick högstadiet, då jag fick diagnosen EDS (överrörlighet/ svag bindväv med kronisk ledvärk). Jo. Jag är stel. På r-i-k-t-i-g-t !
Så jag testar nu; får jag lika mycket värk än av stretchen, eller "funkar" det ändå halvbra ?? Det ÄR ju ändå bättre att stretcha musklerna; en stretchad muskel funkar bättre, bättre blodgenomströmning, bättre arbetsförmåga i hela sin längd, och en stretchad muskel är dessutom en snyggare muskel ;-)
KAN jag stå ut med värken (för värk lär jag ju få...) för att få dessa fördelar, eller inte?
Det återstå att se.
Jag har värst problem med korta muskler på baksida lår, kanske jag bara kan stretcha dem isåfall ??
Jag hoppas att jag slipper knävärken....den är VÄRST!!!

Nu ska Kesellaguden ta en dusch och slappa i soffan =)
Barnen sover redan och gubben har städat huset (ja han är otrolig!!), och tvätten får vänta till imorron!!

Ha en riktigt riktigt GLAD PÅSK!!

Ps. Du glömmer väl inte att röra på dej varje dag??
Du har ett långt liv framför dej......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar