fredag, april 20, 2012

Träna eller inte??

TRÄNA SÅKLART!!!
hehe



Vi fick komma hem med Elliott, tillsammans med ett gäng mediciner.
Flutide (astmamedicin), Efederinhydroklorid (mot hosta och slemlösande) istället för Mollipect som vi kört med tidigare (kan ge illamående, vilket Elliott blev - och spydde), ögonsalva för ögoninflammationen, och fått inhalera adrenalin.
Nu ska grabben bli frisk, ha jag bestämt ;-)

Inatt sov han som en stock, efter att ha fått i sig alla mediciner innan natten.
Han han knappt kunnat sova på hela denna vecka, varken på natten eller dagen, vilket har gjort honom väldigt väldigt övertrött, tjörmig, gnällig, mått illa av mollipect och ja, allt, känns det som. Men man ska inte gnälla, utan tänka positivt istället =) Det här klarar vi, det finns värre saker!
Nu när medicinerna öppnade upp andningsvägarna somnade han direkt utan några problem och vaknade inte förrän 8 imorse =) Och då fick mamma se en goo å glaaa kille med ett stort leende och vevande armar =D Myskillen!!! Vi är på rätt väg.....


På lunchen ställde jag mej frågan:
Träna eller inte?
Alltså; Träna eller plugga ??
hhmmm...få tänka....
TRÄNA SÅKLART!

Stoppade pojken i vagnen och drog iväg, Näsetrundan (6,2 km i backig terräng).
Sprang varannan kilometer och gick i uppförsbackar de andra varannan ;-)
Mina vader krampar ÄN! he he Måste påminna mej om att jag eventuellt förmodligen borde kanske fundera på att försöka eventuellt att stretcha vaderna.... ;-P


Nåväl...
Sträcka: 6,2 km
Tid: 49 minuter
Puls: 158-179
Hastighet: 6,4 (snitt) - 11,3 km/h (max)
Förbrukat: 696 kcal
Motivation: lillkillen i vagnen....man vill väl vara en bra förebild ???
Nästa gång: kommer även Herr Kettlebell att få följa med =) 10kg till på vagnen kan ju inte skada? Däremot ska däcken pumpas innan nästa runda; punka är inte det roligaste i 6 km.....

Kilometer nr1: nerför 06:30 minuter, snitthastighet 9,3km/h
Kilometer nr2: uppför 09:16 minuter, snitthastighet 6,5 km/h
Kilometer nr3: nerför 06:15 minuter, snitthastighet 10,2 km/h
Kilometer nr4: riktigt uppför 11:16 min (upp till näset), snitthastighet 6,2 km/h
Kilometer nr 5: nerför 06:09 minuter, snitthastighet 9,7 km/h
Kilometer nr6: uppför 10:21 minuter, snitthastighet 5,3 km/h

Min kära sambo kompade ut efter lunch och hämtade barnen från dagis och kom hem!
Det blev en tidig middag, och även den GODASTE!!!
Fläskfile med ädelostsås, stekta päron med pekannötter, blomkålsgratäng och sallad.
(länk: recept)

HUR GOTT SOM HELST!
Tror jag åt så jag sprack!!

Ikväll får vi vänner på besök, så dagen känns komplett!
Tänk om alla dagar kunde vara såhär!

Förresten, jag vet inte om det är åldern (haha) eller, men jag har börjat känna en oändlig tacksamhet över livet!
Jag känner mej så tacksam för allt och alla jag har i min närhet, vilken härlig familj jag har, vilka underbara barn jag har, vad mycket jag klarat av själv i livet, och tacksam för att jag lever ett liv som JAG VILL leva, att jag gör allt för att jag och min familj ska må bra, äta rätt och röra på oss, och att jag till och med fått min pappa att träna i mitt hemmagym VARJE morron (hur många 50-åringar gör det??) och min bror styrketränar stenhårt (och har blivit som en BIFF!!!) och min yngsta (16 år) lillasyster har börjat konditionsträna+styrketräna på gymmet, trots sin reumatism! Mamma är på gång också det vet jag ;-) Hon behöver bara hitta rätt motivation! Lillasyster Kim ska SNAAART föda (och jag ska få följa med!) så för henne väntar ju ett Marathon ;-)

Tacksam över Livet!
Tacksam över alla Kärlek!
TACKSAM!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar