måndag, april 09, 2012

Måndag * Cykling

I helgen gjorde jag ett nytt träningsschema eftersom det "gamla" räckte till förra veckan.
Min planering ser nu ut såhär:

Måndagar: Powerwalk/eller Cykling 30-90 minuter + Styrka (bröst, axlar, triceps)
Tisdagar: Löpning enligt Tjejmilen program (just nu siktar jag ju mot 5km-tävlingen i maj)
Onsdagar: Powerwalk/eller Cykling 30-90 minuter + Styrka (rygg, biceps, mage)
Torsdagar: Löpning enligt Tjejmilenprogrammet. Mest intervaller och/eller i backe.
Fredagar: Powerwalk/Cykling + Styrka (Ben, rumpa, mage)
Lördag eller Söndag: "Tävla" på tid (den sträcka jag siktar mot; just nu 5 km). Siktar alltid mot personbästa.

Tävlings-skalle: Varje pass försöker jag ju bräcka mej själv. Alltid. Jag kan alltid öka lite lite på hastigheten, eller mera lutning på bandet i löpningen, eller tyngre vikter på styrketräningen, eller fler set (jag ökar inte reps) när jag kör styrkan. Varje pass ska ses som en ny utmaning där jag kan förbättra mej.
Varje sånt pass bryter ner musklerna ytterligare, vilket gör att musklerna måste bygga UPP sig ÄNNU starkare för att klara den belastningen!
Vinnar-skallen kopplas på (så även tjurskallen antar jag, ha ha) och jag siktar på att bli bättre än MEJ SJÄLV. Observera; jag tävlar bara mot mej själv, någon annan kan jag inte tävla mot eftersom ingen har samma förutsättningar/kroppssammansättning/mm som mej. Jag kan bara bli bättre än jag varit, och man borde alltså bara försöka tävla mot sig själv, hela tiden.

***
Imorse blev det cykling med 2 av barnen i cykelkärran.
Cyklade 5-6 km till Norsjö, lämnade igen en film på COOP, och sen hem igen.
Men jag kom inte så långt förrän en kompis till min äldsta dotter på 5 (snart 6 år) ville följa med hem till oss, så plötsligt hade jag 3 barn med mej hem =)
Härligt med extra träning =)

Tid: ca 25 minuter dit, 25 minuter hem.
Puls: 141 snitt - 178 max
Förbrukat: 820 kcal
Terräng: Mycket korta och långa backar
Extra träning: en 6-åring, en 4-åring och en 3-åring =) *kuuuuul*
Uthållighet: Jag får MYCKET bättre uthållighet med LCHF. Jag har alltid "sprungit i väggen" oavsett vilken sport jag än hållit på med, men sedan jag ätit LCHF så känns det som att jag kan fortsätta i evigheter och det är faktiskt riktigt skönt!

Frukost/Lunch: Omelett
Mellis: Kesella ;-)
Middag: Kyckling med blomkål i ugn (med grädde och creme fraiche)
Kväll: Kesella ;-)

Imorron: Löpning med intervaller!

Go kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar