onsdag, april 04, 2012

En ny FAVORIT: Kesella Naturell!

Jag har allvarligt talat aldrig gillat Kesella. Mamma köpte alltid mager kesella när jag var liten, och det smakade...strävt och kändes inte som det godaste jag ätit.

I förrgår, när jag var och veckohandlade, tänkte jag testa Kesella en gång för alla. Antingen kanske det skulle vara gott, eller så skulle jag aldrig mer köpa det.

Och jag kan lova...det blev TUMMEN UPP! Riktigt gott! Jag har faktiskt fått ett Kesella-begär dessutom!! ha ha Som idag på stan till exempel; vi skulle käka mellanmål jag och barnen och jag köpte en kesella-burk. I kassan frågade kassörskan: Vill ni ha en sked var ?? Jag: HAR ni det ??? :-) ha ha, det var jag inte beredd på! Oj ojoj så gott det var =)

Och igår kväll efter att jag kört ett styrketräningspass (bröst, triceps och axlar) var jag lite småhungrig och inte så värst sugen på proteinpulver: KESELLA!!!! Mums!!!! Funkar när du sitter på bussen och ska käka mellis, eller i skolbänken, eller som träningsmellis, till maten, till kvällsfika, till frukost, eller att ha i bilen när du kör från jobbet till träningen direkt osv..... Tänk bara på att alltid ha med dej en sked om era kassörskor inte erbjuder er varje gång ni köper kesella ;-) hihi

Nu pratar jag alltså om den fullfeta varianten utan några bär eller vanilj i , men det kanske ni förstod. Varianten med vanilj är mer sockrig än den med bär i, och den med bär i är mycket sockrigare än naturell-varianten. Välj alltid dem med högst fetthalt.

Här kommer lite info om kesella:

Kesella® är Arlas varumärke för kvarg

Kvarg är en typ av färskost som oftast används i matlagning, desserter och bakning. Arla Köket Kesella® kvarg är en slät färskost. Den görs av skummjölk som ystas med mjölksyrakultur och löpe till en slät ostmassa som smaksätts med grädde.

Arla Köket Kesella® har en fylligare och rundare smak tack vare dess högre fetthalt på 10% och har därmed lite bredare användningsområde än lätt varianten. Passar bra till kalla såser, röror, fyllningar, patéer, bakverk, dessert, matbröd, saffransbröd och pajdeg. Fungerar bra i varma maträtter som tillagas i ugn. Går ej att koka.

Produktinformation

Bästa rätterna
Kalla såser, röror, fyllningar, patéer, bakverk, desserter. Matbröd, saffransbröd och pajdeg.
Fetthalt
10%.
Frysning
KESELLA®går att frysa. Bör tinas i kylskåp.
Förpackning
250 g och 2 kg.
Förvaring
Högst +8 grader
Hållbarhet
28 dagar, Datumstämpling på locket anger bäst- före-dag.
Ingredienser
Högpastöriserad mjölk och grädde, syrningskultur, löpe

Näringsvärde per 100 g
Energivärde 600 kJ/140kcal
Protein 10 g
Kolhydrat 3,5 g
Fett 10g

Tips
Saftiga och goda fyllningar som passar i dubbelmackor kan man lätt röra ihop själv. Med KESELLA®som bas får du en frisk, mager och fräsch fyllning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar