onsdag, april 18, 2012

Onsdagkväll: Löpning

Ikväll skulle jag springa 4 km på bandet.

Minstingen ( som redan hunnit bli 3 månader nu!!!) har blivit riktigt krasslig (RS-virus igen!) och jag har pluggat (försökt iallafall) och hållit i honom samtidigt HELA VECKAN.
Min vänstra armbåge är alldeles öm och den känns inflammerad och stela onda muskler, men bara på vänstern (för jag skriver ju med höger...)...men det är ingenting jämfört med hur krasslig lillkillen är, min lilla söta stackare.....! Vi har fått remiss till sjukhuset så jag väntar på besked om att få komma in med honom. Han har fått kortison, adrenalin-inhalationer, mollipect, nässpray och astmamedicin, men han blir bara tillfälligt bra för att sedan få panik igen för att han inte kan andas.
Det är riktigt frustrerande när en sån liten varelse är sjuk och man kan egentligen bara "se på" och känna sig hjälplös.....Det kan vara riktigt tröttsamt!

Så...Jag startade löparbandet, för jag kände att jag behövde en break!

2 km löpning på 7,5 km/h (gud, så dålig kondis jag har!!!)
Sen 3 km intervall träning ( = 1,5 km effektiv löpning)
Lutning 2-3%, hastighet 11-12 km/h
Intervall: 30 sekunder hårt arbete - 30 sekunder vila = i 3 km
Elliott tyckte nog mamma va ganska rolig som först studsade på bandet och sen hoppade av och tjollrade så han sken som en sol i ansiktet =) Bara för att han är sjuk är han ändå världens goaste !

Puls: 151-185
557 kcal förbrukat.
34 minuter
5 km totalt

Dusch och kvällsfika (Kesella, hihi) och sen bära omkring på lilleman igen......
Go natt alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar