fredag, mars 30, 2012

Vi ses i dimman ;-)

Men tanke på förra inlägget så har jag varit riktigt duktig :-)

Jag var SÅ LESS igår.
Nej. Faktiskt har jag varit less HELA VECKAN!
Skol-trött (kommer väl i samband med bättre väder ute, kan jag tänka mej, och att jag nu har råpluggat i ett helt år, utan paus;känns det som!).
Less på att tvätta! Jag har tvättat dagligen i 1,5 veckors tid för att barnen har fått springmask, och då ska hela familjen behandlas samtidigt, vilket innebär: Tvätta allas sängkläder VARJE dag (=7 sängar med lakan, överkast och örngott, varje dag) + snuttar, filtar, gosedjur, sängöverkast.
Tvätta allas kläder varje dag (7 personers kläder, men det är iofs inget ovanligt här hemma....men det är ändå sjukt jobbigt att tvätta såhär mycket varje dag!!!!),
Alla ska duscha/bada varje dag och tvätta sig noga i övrigt också, efter toabesök/mat/mellis/mm.
Allt ska städas, dammtorkas (den sprids via damm och fäster sig gärna i textilier) och även gardinerna i hela huset ska tvättas, vilket innebär en herrans massa fönster (12 fönster nere och 11 fönster uppe).
Vädrar alla rum varje dag + dammsugar + tvättar alla textilier varje dag.
Varje dag. Varje dag. Varje dag.
Guuuud så less jag är!!
Sa jag att jag pluggar också ??? phu....jag tror jag DÖR!
Dessutom lämnade torkumlarn VO, så vi fick åka och köpa en ny i Skellefteå, och när vi kom hem och monterade upp den var den pajj överallt! Knäckt här och där och den skramlade och lät heller än bra. Så vi fick lämna tillbaka den nästa dag och fick hem en ny.
Sen fick ju minstingen RS-virus, så jag och han låg inne på lassa några dagar.
En svår inlämningsuppgift skulle in den helgen, vilket jag klarade med nöd och näppe, och sen började Tentan i Koncernredovisningen.
Men det känns som att jag var för less.
Det var för mycket på en och samma gång, jag var helt enkelt....utarbetad! (både kroppsligt och i knoppen...). Jag gjorde den så gott jag kunde och siktar på Godkänt, bättre kändes det inte.

Så, igår hade jag verkligen en SKITDAG där allt bara går fel, jag slår mej, tappar saker på tårna, jag ammar lilleman i min säng och han både kissar och skiter löst utanför blöjjan, jag svär när jag för hundrade gången drar bort ungarnas sängkläder och slänger dem i tvätten och sedan bäddar rent med nytt, lilleman spyr ner min tröjja, jag byter, lilleman skiter så det bara sprids innanför body´n som en kanonkula och det är skit ÖVERALLT så jag måste bada honom, facit har kommit till inlämningsuppgiften som jag måste gå igenom och det ser inte rätt ut alls (den jag med nöd och näppe hann lämna in för att jag låg inne på barnavdelningen med Elliott), diskbänken är överfylld och när jag ska börja fylla diskmaskinen tappar jag ett glas som spricker i miljoners bitar och jaa...allt kändes bara skit.
Jag skulle aldrig ha stigit upp den dagen.
Bara dragit täcket över huvudet och sagt god natt!
Jag har ärligt talat aldrig en dålig dag, det kan väl vara en dålig "grej" nån gång, men aldrig så att jag känner att jag bryter ihop för att en dag är dålig...men igår var det verkligen en skiiiitdålig dag och jag tror att jag faktiskt.....bröt ihop!!! Fy!

Hur som helst; jag frågade min snälla pappa och mamma om de kunde vara barnvakt åt ALLA 5 barn från 16:00 till mitt i natten, för jag klarade inte mer. Det känns aldrig bra att fråga någon om dom kan ta 5 barn och alla är under 6 års ålder, och man VET själv att det ÄR jobbigt men ännu jobbigare för en som inte är van, men det kunde inte hjälpas; Ni fattar inte hur LESS jag var!
Så snälla och underbara som dom är, så tar de alla 5 barnen efter dagis och lägger dem sedan hemma hos oss efter alla kvällsrutiner är gjorda; kvällsfika, badning, pyjamasdax, tandborstning och nattning! Som tur var hade det gått bra och barnen hade snällt lagt sig i sina sängar utan tjafs och somnat vid 19:00-20:00.

Jag och Älsklingen tog en välbehövlig paus, och åkte in till stan (9 mil) och hade det myspysigt ;-)
Middag i lugn och ro, bara vi två och var sin plankstek =)
Körde runt och kollade på fina hus-områden och pratade utan att bli avbrutna (he he), för att sedan åka och se bio 1 h 50 minuter (Safe House). Efter bion körde vi hem och var väl hemma där vid 24:00 och allt var lugnt hemma ;-) Mamma hade till och med vikt tvätt åt oss för hon såg inte tvätt-ön under allt som tvättas (varje dag - har jag sagt det ???), snälla mamma =)
Det är SÅ SKÖNT att komma iväg och bara "vara" vi två som vi var för snart 6 år sedan, ta en break, Lugn och Ro och bara få prata och rå om varandra =)
Sen så är det jääääkla skönt att komma hem också ;-)
Hem till 5 småtroll och trots allt betyder allt här i livet; som saknar oss när vi åker bort, som älskar oss mer än allt annat på jorden och som bara är VÅRA!!! Våra små älsklingar!!
Ahh...en skön känsla infinner sig.
Vi har allt vi kan tänkas önska oss här i livet, och det är så UNDERBART!

Nu fick jag och gubben stanna upp en sekund och ta hand om varandra och om oss själva,
så nu kan vi tvätta vidare i 1,5 veckor till ;-)

Imorron ska jag dock stå i givakt 7:30.
Jag fyller juh....hrm...25 *host host* i April, så en dag fick jag ett anonymt brev på posten...
Där stod det att Partyplupp skulle vara redo 7:30 med en cider i handen (det här kan bara sluta illa, ha ha ha) och jag skulle ha med mej löparskorna, badkläder, pyjamas och partykläder.

För det första; det var över ett år sedan jag drack, så DET HÄR BLIR KUL!!! (lär bli en billig fylla skulle jag tro, ha ha)
För det andra; jag är så (man får inte svära men) SATANS lämmän (träningsvärk för er som inte bor i norrland, ha ha) att jag kan inte ens gå nerför trappen, så jag hoppas att träningsskorna bara är en bluff ;-)
För det tredje: Partykläder? Hur ska jag hitta sånna när jag inte KAN HA MINA vanliga kläder än??? Jag får väl sätta strass på ett tvåmanstält. typ. ha ha. Eller en sopsäck. Men faan så kul jag ska ha!! Sopsäckar kan bli riktigt snygga med lite stajling ;-P
För det fjärde: Det blev verkligen tajming på "rövningen". När jag behöver det som mest ;-) Gud vad jag ska ladda mina batterier!!! (säger antagligen inte samma sak på söndag, men på måndag kanske ;-)
För det femte: Det här ska bli så JÄKLA KUL!

Så, nu är klockan snart 23:00 och det börjar väl vara dags att packa inför morrondagen.
Cidern (som blev en Breezer istället) står på kylning och äggkokarn står redo för frukosten.
Frågan är hur jag ska ta mej upp 7:30, men det löser sig säkert :-P hehe

Ha en trevlig helg allihopa!
Vi ses i dimman ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar