onsdag, mars 28, 2012

Fortfarande vinter...

Kelly 5 år och Kevin 4 år, ute och skottar och åker bob =)

Ja, det finns faktiskt nackdelar med att bo i Norrland....
Vintern vägrar ge efter för våren :-(
I veckan har det snöat och blåst så man tror taket ska blåsa av,
och i nästa sekund har det regnat, vilket iofs är ett gott tecken på att våren är på väg =)

Lilleplupp (den minsta) "fyller" 11 veckor på fredag,
och RS-viruset som han fick för några veckor sedan,
håller på att bli bättre!
Bättre andningsvägar, inte lika slemmigt i halsen och nu behövs det ingen medicin för att få den lille sötingen att andas obehindrat. Skönt. Mycket skönt!

Träningspluppen har gått ner 15 kg nu, så jag håller "takten". ;-)
Hann dock bara träna 1 gång förra veckan (på måndag-morron),
sen blev det så mycket fokus på plugget (en sista inlämningsuppgift + Tentaskrivning på samma vecka), men det var heelt okej....Gjorde lite för många Kettlebell-swing den morronen så jag hade träningsvärk resten av veckan ändå så...., ha ha ha ha!
Så typiskt mej!
Och sen när träningsvärken har släppt, där i slutet av veckan, kör jag igång igen, på måndagen med nya 200 kettlebell-swing, och träningsvärken kommer tillbaka snabbare än den hann försvinna sen sist! Haha....så är det att vara en Träningsplupp!
Gasen i botten, annars gills det int!
ha ha

I veckan har jag tränat måndag och onsdag (wow!);
Styrketränat + Joggat 45 minuter på 5 km/h utan paus, med lutning 6% *yeeey*
Jag vet inte vad jag gett mej in på,
men i maj ska jag tävla i Skellefteåloppet,
dock "bara" i sträckan 5 km, men jag tror det räcker ;-)
Som sagt, jag HOPPAS att jag orkar springa 5 km på under halvtimmen,
men just nu känns liiiite för mycket begärt =)
Jag får skylla på att senaste graviditeten var så stillaliggande som den kunde bli; var så ofantligt trött, att bara att klä på sig eller äta mat var långt över vad jag egentligen orkade.
Och i och med det så fick jag inte värsta konditionen som jag hade önskat :-S hihi
AJa, jag gör mitt bästa, så ser jag hur lång tid det tar....
Jag ska inte ställa så höga krav på mej själv.
Lovar. Typ.

Jajja....det är bara att fortsätta!!
Enjoy this moment,
This moment is your Life.

Varje dag pågår livet.
Njut av resan, se målet framför dej, men NJUT AV RESAN DIT!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar