lördag, mars 17, 2012

Tillbaka efter RS-virus och isolering....


I onsdags fick jag och MiniPlupp åka in på lasarettet, efter att han blivit så
himla tät, snorig och hostig.
Vi blev inlagda onsdag till fredag, och är nu äntligen tillbaka hemma.
Det visade sig vara RS-virus (vanligt att småbarn får det mellan december - april) och han har då fått inhalera adrenalin + koksaltlösning var 2-3:e timme dygnet runt + fått luftrörsvidgande mediciner som gjort att han fått lite luft i lungorna ;-)
Han kämpar på för han är ju en MiniPlupp, och nu är han på bättringsvägen =)
Vi har, trots det hemska viruset, haft mysigt bara jag och Elliott isolerade på barnavdelningen,
men visst har vi längtat hem till de 4 småtrollen som varit hemma och busat på som vanligt =)
Mest har jag tänkt på vilken UNDERBAR sambo jag har, och pappa barnen har, som skött allt och gjort det väldigt bra dessutom =)
Jag har saknat Älsklingen och småtrollen otroligt mycket,
så det är extra roligt att komma hem efter 2 dagar borta från familjen!!

Vi får hoppas att Elliott blir kvitt RS-viruset så fort som möjligt, och att det inte utvecklas till astma, som det blev för storasyster Kate 2 år.

I helgen måste jag ta igen lite pluggning, och lämna in lite uppgifter, och umgås med min underbara familj, så träningen får komma i sista prio....
Till veckan tar jag nya tag igen, och jag hoppas jag hinner med det jag VILL, trots att vi har Tenta i Koncernredovisning nästa fredag.....*hua*
Ni får hålla tummarna åt mej ;-)

Ha en trevlig helg!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar