torsdag, maj 24, 2012

Matschemat

Jag hade ett bra matschema, och följde det hela första veckan.
Det kändes som att jag åt JÄMT och STÄNDIGT och jag hann aldrig bli hungrig utan tvärtom; kände bara "Ånej, nu ska jag äta - IGEN!"

Jag är verkligen skitkass på att äta mat.
Jag äter hellre regelbundet, i form av Frukost och Middag och inget mer (passar mej bäst), än att äta regelbundet 6 måltider/dag.

Tanken är; prova 1 vecka till med kost-schemat (6 måltider per dag) och se om jag hittar "rytmen", och gör jag inte det så gör jag om kost-schemat till färre måltider (men större då).

-0,8 kg ytterligare på Fitnessfighten; så totalt -6kg i Maj (hittills).
Jag har som sagt inte följt kosten senaste 1,5 veckan, utan ätit LCHF - men mer sällan + mer mat!
Men nu måste jag ge det en sista chans innan Maj är slut, så får jag utvärdera sen =)

Sista plugg-veckan dessutom! SISTA!!! Alltså fattar ni; en 2-års lång Redovisningsekonomi-utbildning är snart ÖVER och tiden har verkligen sprungit iväg!! Fullt upp hela tiden, och dessutom hunnit få tillökning under tiden, lille Elliott :-) Så det är en underdrift att säga att det har varit jobbigt och krävt hårt arbete, för det har varit värre än så. Vissa perioder har jag pluggat hela dagen + nattetid för att hinna göra inlämningsuppgifter och Tentor, för att nästa natt sitta uppe med en liten knodd som fått RS-virus och haft svårt att andas.
Som värst var hans RS-virus i mars-april och sedan dess går jag omkring med en inflammerad armbåge (på vänster sida, eftersom jag hållit i han med vänster arm och skrivit inlämningsuppgifter med högern), och det verkar aldrig bli bra.....
Men det är ändå något jag aldrig kommer att ångra; nu har jag gått KLART - fått toppbetyg i alla kurser (VG), och framtiden ser lite mer ljus ut än tidigare (på jobbfronten ;-)
Jag skulle inte vilja ha det ogjort, men jag skulle inte heller vilja göra om det ;-D
Nu bär det av till nya Äventyr, har en del på gång....hihi

Så; Strikt kost-schema igen och fortsätt med träningen som vanligt (60-90 min Crossfit) varje dag.

SNAAART SOOOMMMAARLOOOOOV!!!!!

1 kommentar:

  1. Det där med att äta 6 ggr under en dag under itnessfighten är ju uppbyggt efter deras kolhydratskost. Eftersom du har anpassat efter lchf borde du nog också anpassa "tider" och antal måltider efter lchf också... bara min tanke.

    SvaraRadera