fredag, maj 04, 2012

Dag 3 Fitnessfighten


Idag, Fredag 4/5, var det dags för Fitnessfighten´s 3:e dag.
Sambon hade tagit ledigt för att vara hemma med barnen, och det bruuuuukar bli så att jag tänker; jag tränar sen (eftersom det är fullt ös medvetslös ungefär HELA dagen när alla är hemma och allt som ska hinnas med), MEN....inte idag.
Jag har ju bestämt mej, så nu är det "bara" att köra.

Stig upp - tänk inte för mycket - OCH KÖÖÖÖR!

Proteindrink. vänta 30 minuter. Sen dags för mitt Crossfit-program nr 3:


Idag tog passet 1 h 20 minuter
Snittpuls genom hela passet: 140
Maxpuls: 172 (86%)
Förbrukat: 800 kcal
Avslutade sista löpningen med 12 km/h i 30-30 * 2 omgångar (förutom dom där 10 minuterna jogging utan vila).

Alltså. Hej spagetti-ben.
(Jag som inte ens gillar spagetti.)
;-)

Frukost och sen sätter dagen igång =)

Jag älskar det här:
När det är träning, så ÄR det träning. Stenhårt. Inget mes. Inget "tappa fokus". BARA KÖR! Jag gör mitt bästa hela tiden, och försöker hela tiden utmana min kropp. Jag ska bli bättre. Mentalt är jag på rätt "plan" just nu.

När träningen är slut, kan man njuta av en dusch. Njuta. Så härligt. Här och nu. Träningen är slut och jag tänker inte mer på den; jag gjorde mitt bästa, that´s it! Nu kan jag slappna av och njuta istället :)

Familjelivet drar igång, och det är verkligen full rulle och  fokus på dem. Det är skönt; för de ger mej den distansen som jag också behöver; att träning & kost inte är det enda som gäller; familjen betyder ju så mycket mer. Även om just den här bloggen bara handlar om kost & träning, så är det ändå en liten del av mitt liv, men den speglar ändå bara den delen som innehåller kost & träning (min hobby).
Och det är SKÖNT att;
1) först kunna träna och ta ut sig helt (behöver man inte tänka på det resten av dagen...)
2) sen bara njuta av livet med familjen.
Love it!

Som sagt; livet är härligt, och det är ännu härligare med dessa fem underbara små MiniPluppar:


Njut av livet!
Det går inte i repris.
(vad jag vet)

Over and...resting =)

ps. Mina 2 kg kolhydrat-bumlingar är nu borta; så nu tar jag 1 kg i taget (mentalt).
5 kg kvar av graviditetskilona.
Gått ner 15 kg hittills (sen 13/1).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar