söndag, maj 06, 2012

Dag 5 Fitnessfighten


Söndag brukar kännas som en vilodag, men inte denna söndag.
Jag fick till och med sambon till att träna Crossfit1 med mej (hemma), så då kan man ju inte visa sin lata sida !? ;-)

Elliott sov ute i vagn, Kate sov lunch och de andra 3 fick se en "Ny" film; Mariposa i våran storsäng. Det ska riktigt "klaffa" med alla barn innan bägge kan göra ett sånt här pass. Lär väl kanske vara svårt att passa in som "lunch-träning" alla gånger, så vi kan tänka oss att träna på kvällen, när de lagt sig (vid 18-19-tiden).

90 minuter totalt
puls: 144-178 (89%)
Förbrukat: 917 kcal
Skitbra =) och riktigt riktigt kul att få köra på sambon lite ;-)
Han fick dock köra konditions-delarna med högre hastigheter (från 12-16km/h) för att utmana sig till max!
Vid F-delens Breda knäböj med kettlebell strejka hans baksida lårmuskler och drog ihop sig till en knut (hahaha) så han fick köra crunch istället, medan jag körde på som vanligt.
Jag lovar er; det här programmet är ingen lek!
När sambon försökte klaga eller avsluta det hela (typ mitt i passet) sa jag bara: Inget gnäll och INGEN VILA, NU KÖR VI!!!!!
När jag sa: halva programmet kvar, höll han på att DÖÖ! (så såg det då ut, och hördes värre).
hahaha; jag tror jag skrämde han forever....vi får väl se ;-D

När passet var över, var filmen slut, Kate och Elliott vaknade (matdags) och det var full rulle igen ;-)
I eftermiddag när sambon skulle gå på toa, och gick förbi hemmagymmet, hörde jag honom mumla för sig själv: "dödens rum"......
Man måste ju bara skratta!! hahahhahahahahaha
Det lär säkert kännas imorron (och övermorron) ;-)
Det har vi gjort oss förtjänt!

Barnen sover nu, och det är dax för städning/diskning/tvättning och förberedelser inför imorron och resten av veckan, sen tror jag man får sträck ut sig i sängen och slå på en film! :-)
Imorron börjar SISTA KURSEN i min utbildning (Redovisningsekonomi) och det känns jävligt bra!! Sen får jag gå å längta till den dagen jag får jobb som redovisningsekonom; Jag riktigt längtar ut å jobba!!!

På tal om städning, så ska ni få ett jättebra städtips från Träningsplupp:
Fyll lite handdiskmedel på botten i en sprayflaska, och fyll upp med vatten!
Spraya sedan det som ska diskas!
Flaskan du köpte i affären räcker MYCKET längre, och det blir bättre "portionering" med diskmedel på porslinet/bordet etc.
Oj.
Nu ramlade det in vuxenpoäng.

*katschiiiiiing*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar