fredag, maj 04, 2012

Dag 2 Fitnessfighten


Igår, Torsdag 3/5, var det Dag 2 i Fitnessfighten.
Jag kör alltså ett eget program med ungefär samma "bas", men har gjort om kostschemat till Lite kolhydrater, och gjort om styrketräningen + löpningen till övningar som jag gillar! (och behöver).
Jag varvar mellan 3 olika Pass, när det gäller träningen.

Igår var det då dax för pass nr 2, som ni ser här nedan....

Jag lade i säng Elliott, och körde en timme på lunchen; alla övningar efter varann; helt utan vila.
Kändes som hjärtat höll på studsa ut från kroppen och det var kanske inte heller så långt ifrån en översvämning i hemmagymmet, pga all svett som bara rann ur mej!! Ni skulle ha sett.....vårfloden, ta dej i häcken!

Totalt 1 timme.
Snittpuls genom hela passet: 134, Maxpuls 168 (84%)
Förbrukat: 756 kcal

Superhärligt pass!
Jag älskar, förlåt...tokälskar, när det händer nya saker hela tiden; så passet känns riktigt MEJ. ;-)
Jag hinner inte bli less på styrketräningen för då är det upp på löpbandet igen, och efter 10 minuters löpning/intervaller så är det styrketräning igen! Hur kul som helst!
Jag har tidigare alltid haft problem (psykiskt) med att träna hemma; har gärna åkt till gymmet och tränat istället, men det har jag som kommit över och blivit tvärtom ;-)  Måste ha blivit gammal och klok precis på samma dag som jag fyllde 30 ;-) ha ha
Jag älskar att träna hemma! När jag går in i det där rummet är det JÄRNET som gäller, och inget annat! Och det passar ju mej rätt så bra, med tanke på att jag är hemma för det mesta, och har 5 småbarn under 6års ålder - så det gäller att klämma in en timme lite här och där för att det SKA bli av! (tur jag är tjurig) men jag har alltid sagt; NÄR jag får barn, ska jag inte skylla på barnen varför jag inte kommer mej iväg och tränar! (sagt och gjort.) Allt är mentalt; och vilja. Antingen bestämmer du dej för att träna, eller så inte. Ditt val.

Hur som haver; Dagens pass kändes super-duper =)

Längtar nästan till nästa pass.....men först behöver jag V I L A !!! (hahaha)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar