onsdag, maj 02, 2012

Dags för 30-dagars utmaning!

Nu har jag bestämt mej för att utmana mej själv litegrann....
Läste om FitnessFighten och blev sjukt taggad ;-) så jag gör en egen variant av det hela:


i 30 dagar (Maj) ska jag:
Äta 1500 kcal; gjort om deras kostschema till LCHF, fördelat på 6 måltider.
Träna 1 timme varje dag; gjort egna löpintervaller + styrkeövningar som jag kallar "Crossfit"

SÅ NU ÄR DET JÄRNET!!

Kosten blir min tuffaste utmaning....
Jag äter helst en stor fet omelett till Brunch och sen en stor Middag med familjen; då mår jag bäst. Inget småätande, inget fika, inte en massa mattider att pricka in....men...nu blir det annat...
Vi får väl se, blir det tungt att äta HELA TIDEN (känns det som) så kastar jag om kalorierna till två stora måltider istället. Men jag ska då prova =)

Träningen blir antingen på morron före arb/plugg,  på lunchen (före ätandet av lunchen), eller på kvällen då barnen har lagt sig (efter 18-19-tiden).
Jag har endast tillgång till mitt hemmagym; löpband, crosstrainer, viktstång, hantlar, kettlebell, cabelmaskin  och min egen kroppsvikt.
Tanken är att träningen ska bestå av 1 timme tuff Crossfit; utan vila mellan seten och intervallerna.
Jag brukar få bäst resultat på kroppen när jag kör denna typ av Crossfit, istället för löpning, och "vanlig" styrketräning, så det ska bli intressant att se på måtten om en månad.


Pass nummer 1 ser ut såhär:
A Uppvärmning Crosstrainer 10  min, motstånd 10 (av 15)
B Pullover Armar 15 * 3
Knäböj KB 15 * 3
Plankan 3 x 1 min
C Löpning Intervaller    10 min
9-9-10-10-11-11-12 km/h =  60s-30s 
D Axlar Fjärilen 15 * 3
Höftlyft
15 * 3
Crunch, små, sakta 15 * 3
Biceps stång 15 * 3
E Löpning Intervaller    10 min  BACKE  12%  lutning
8-10km/h =  30s-30s
F Triceps pushdown 15 * 3
Breda knäböj med KB 15 * 3
Finsk solstol 15 * 3
Rumpa KB 15 * 3
G Löpning 10 min - stegra varannan min: 8-9-10-10-11 km/h

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar