onsdag, maj 02, 2012

Dag 1 Fitnessfighten

Kan börja med att säga att jag gått ner 15 kg totalt från förlossningen i januari; alltså på nästan lika många veckor.
Sen, helgen som var, hade vi både Dop på lillkillen, min 30-årsfest med vännerna, 30-års fest med familjen (dagen efter det) och firade min äldsta dotter Kelly som fyllde 6 år; och det kan egentligen bara förklaras med ett ord: Kolhydratdimma!
Ingen lek det där!!! ;-)  Vin, baileys, drinkar, lite lite potatisgratäng, födelsedagstårta, och bakis-hamburgare (tog dock bort brödet tillslut....inge gott!).....usch och fy! Jäste upp som en luftballong :-S
Kolhydratblixten slog ner med 2 kg upp (kolhydratförrådet fylldes till max) och magont på det.
Skönt med vardag igen, så man får jobba bort kolisarna igen ;-)
De där "extra 2" från då jag hamnade i kolhydratdimman, hoppas jag försvinner i veckan (det brukar gå fort att tömma förrådet...), sen tar jag 1 kg åt gången.

Minifrukost imorse: Proteindrink
Frukost: 4 kokade ägg och grönsakstallrik

Lunch: Fläskfile, keso, och en tallrik med råa blomkål och broccoli, (kändes som att jag satt och tugga i en timme....)...tror jag får koka dem nästa gång ;-)
Mellanmål: Keso, äpple, kanel
Middag: Älgfärssoppa med krossade tomater, creme fraiche och wokgrönsaker
Kväll: Proteindrink

SER NI!?? Man bara äter och äter och äter .............. ;-)

Träning 1 h (Crossfit pass nummer 1, som jag förklarade i förra inlägget)

Träningspasset gick superduper!! Gillar verkligen upplägget!
Dock var Elliott lite halvgrinig så det drog ut på tiden, med matning och sövning i vagn, så totalt blev det 90 min, men det var inte effektiv tid.

90 minuter
Puls: 132 snitt - 174 max (87%)
Förbrukat: 825 kcal

Crosstrainer 10 minuter på 10:ans motstånd
3 olika styrkeövningar, 15 reps * 3 set
10 minuter Intervaller på löpbandet, 60-30sek  (arbete-vila)
4 olika styrkeövningar, 15 reps * 3 set
10 minuter BACKE på löpbandet, intervaller på 30-30sek.
4 olika styrkeövningar, 15 reps * 3 set
10 minuter löpning i sträck på bandet; 8-10 km/h

NAAAAJS!!!!

Känner mej peppad inför morgondagens pass. Än så länge.
Vi får väl se vad musklerna skriker imorron ;-)
Men dom får böna och be hur mycket som helst; JAG KÖR!

Over and Out ....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar