onsdag, september 05, 2012

Thai-Kyckling med vitlöksmorötter igår / Lax med romsås och blomkålsgratäng idag


Här äts det bara lyxmat nu för tiden :-) Gillas!
Jag har fastat till Middagstid (16:00) och då ätit en rejält stor måltid istället. Jag har inga problem med fasta, tvärtom faktiskt. Jag har aldrig, i hela mitt liv, haft behov av att stoppa i mej mat var 3:e timme; jag har inget sånt matbehov/hunger helt enkelt. När jag får äta "fritt" utan några alls restriktioner; brukar det blir så att jag äter en stor frukost (typ omelett) och sedan en stor middag vid 16-tiden. Inget mer.
Just nu är jag dessutom förkyld i näsan, och allt sug har försvunnit tack vare det; så jag brukar få en liten "kurr-kurr" i magen strax vid 16-tiden då det är dax för middag.

Igår stekte jag kycklingfile i små tärningar, och sedan hällde jag dit 1 dl (till 1 kg kyckling) thai-sås (sötsursås) och stekte ihop i 5-6 minuter. Till det serverade jag slantade morötter (1kg) (...kan påminna om att vi är 2 vuxna och 5 barn i familjen) som jag stekte i 75 gram riktigt smör och 2-3 klyftor hackad vitlök + lite fryst dill. Det blir supergott!!

Idag blev det en stor fet lax i ugn med en sås på: 1 ask philadelphiaost + 4-5dl grädde + 1 liten bruk röd rom + 1 tub champinjonost (blanda och häll över laxen och sen in i ugn!) GOTT och enkelt!! Till det serverade jag blomkålsgratäng: skiva blomkålen i små bitar, koka upp med grädde och 1 ask philadelphiaost + salt. Klart! Smarrigt!

Nu har jag kört "strikt" (dock ingen träning än) i 5 dagar och har gått ner 1,3 kg. Det går långsamt när jag inte tränar Crossfit som jag brukar!!!! Vill träna NU! Igår hade jag lite febertoppar, och har sovit en stund idag, men det börjar kännas bättre och bättre. Jag ska ta en powerwalk ikväll och ev köra igång Crossfit imorron! Jag vill ju att det ska hända grejjer laugh
Men; jag är väldigt glad att jag bestämt mej! Det känns SÅ självklart i hjärnan; jag kör stenhårt och jag ska klara det! Siktet står inställt på att tappa 15kg och bygga muskler! Och det känns så jäkla skönt!
När jag var och handlade idag; utan att ens druckit en kaffekopp, kändes det lite...konstigt...när jag klev in i affären. Det luktade nybakat i hela butiken och jag blev såklart sugen på att äta något (även om jag inte gillar bröd sådär jättemycket så luktar det ju otroligt gott!), men sen kände jag: Neej, jag gör det här nu, och det känns så jävla bra - så jävla rätt!! Jag ser framemot att se vad jag fått för resultat den 13:e Januari!!! smiley
Jag försöker att inte blicka för långt fram för då kan det snabbt kännas oöverkomligt, så jag ger mej en känsla över hur det kommer att kännas i januari, och ser bara varje delmål framför mej istället. Det brukar funka för mej. När delmålet är uppnått, kan jag kika mot nästa delmål, och så rullar det på :-)

"Jag går sakta framåt, men jag går iallafall aldrig tillbaka"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar