torsdag, september 06, 2012

Dag 6

Nu har jag kört strikt LCHF i 5 hela dagar och är inne på dag 6.
Jag har hittills gått ner 1,8 kg.

Idag hade jag planerat in ett Crossfitpass klockan 9:30-11:00, men fick tänka om..... Barnen var inte riktigt med på det :-S
Ibland går det, ibland inte.

Elliott fick feber imorse så jag fick gå omkring och bära på honom, och pojkarna var i luven på varandra och Kate var extra tjurig idag och ingenting var bra.
11:00 fick alla lunch, jag lade isäng Elliott (som äntligen ville sova!), lade isäng Kate, lade isäng Elvin (som inte brukar sova på dagen men idag var han rent supertrött!) och Kevin fick lägga sig och se en film för att vila lite (han var hängig han också). Det är tufft för dom små att börja dagis efter 3 månaders semester!

Efter det kunde jag äntligen ta mitt pass!

1 timme fick jag ihop innan de började vakna en efter en, och träningstiden var över.....
Men, 1 timme är bättre än ingen timme :-)
Går fortfarande på halvfart; känns inte helt frisk, men inte sjuk heller - som att man går i sirap men känner sig pigg och alert. Medelpuls på 127; direkt jag kom över 140 började jag känna mej yrslig och "sjuk" så jag drog ner på tempot igen så gick det bättre. 500 kcal totalt, vilket är 100 mindre än jag brukar kämpa mot (100 kcal för varje 10 minuter är mitt minimum), men det är okej så länge jag inte känner mej helt frisk.

Nästa torsdag, när alla barn är hemma igen, får jag nog sikta på att träna på kvällen, även om jag inte gillar det lika mycket som att träna på morron/dagen..... Som sagt; det sitter ju bara i huvudet ;-)

Sen så känns det jävligt tungt med träningen; det känns som att man är på Noll igen :-(  Jag orkar inte samma vikter som i juni, jag orkar inte lika många reps och set, och jag känner mej typ...ostark!
Tyvärr så kommer ingenting gratis - Man får kämpa för det man vill ha! och det gäller såklart även med träningen....bara kämpa på så jag blir bättre och starkare!!

Lång väg kvar; men jag har iallafall börjat :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar