torsdag, september 06, 2012

Omvända ursäkter.....

Hur många ursäkter har du?
Vilket ursäkt är din bästa (som då egentligen är den sämsta, för den funkar wink !)

När jag födde mitt andra barn vägde jag över 100kg för andra gången i mitt liv.
Hade jag inte gjort något åt saken, hade jag inte bestämt mej där och då, hade jag fortfarande haft den vikten, om inte fler kilon " i bagaget".....
Ursäkterna sitter i skallen; bakom pannbenet ;-)
Jag listade faktiskt upp mina ursäkter, som såg skrämmande likt ut de ovanstående!
Och sen då?
Ja, då tar man en ursäkt: Jag arbetade mest med "Det regnar så då kan jag inte träna-ursäkten", för det regnade hela den sommaren - vilket ledde till att jag inte tränade alls när regnet föll.
Sen körde jag "mental träning" med detta j*a regn wink tills det blev tvärtom:
"Det är skönt att springa i regn!", "Varje gång det regnar ska jag ut och springa milen", "Det är så skönt att komma hem efter att ha sprungit i regn", "Alla andra sitter inne, men jag är minsann ute och kutar - så duktig jag är!", "Alla regn-pass gör mej starkare mentalt", "Alla regn-pass får mej att må bättre för jag gör något åt saken!"...osv...
Det blev faktiskt så, och känns så fortfarande; att VARJE GÅNG det regnar MÅSTE jag bara ut och springa!! Tänk vad man kan "Lära" sin hjärna att göra rätt! Bara vi säger till "huvud-datorn" vad som är rätt, så gör resten av kroppen exakt det - Den följer lixom bara med! Och när man väl har "tryckt in" det i datorn så sitter det som sten en lång tid framöver!
Ta en ursäkt åt gången och bearbeta den så att det tillslut känns tvärtom!!
Ett steg i taget.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar