fredag, juli 20, 2012

Ny plats kräver ny planering!

Efter att ha kämpat så bra (enligt mej själv, ha ha) hela maj och juni med Fitnessfighten, så är det nog kanske precis tvärtom dessa 20 dagar i juli! Fy bubblan....

Vi fick ju tillgång till vår nya sommarstuga 1/7 och sedan dess har vi målat 3 stora rum och en hall (väggar OCH tak) och en massa möbler, flyttat ut en massa möbler ( dom lämnade allt i stugan) och flyttat in andra möbler och såklart badtunnan ;-) Vi har också hunnit med att slöa, slappa och njuta av livet =)

Här ser ni min pappa i våran badtunna vid sommarstugan,
och hans 9 barnbarn (alla under 6 år) hihi :-) 

Det har vissa dagar blivit LCHF-mat men dock alldeles för lite mat, och vissa dagar har det inte varit LCHF alls :-(
Det passar inte mej direkt, blir så trött, seg, ont i magen, trög i magen, svullen i lederna och knävärk,, och ändå så sker det bara så hux flux - när planeringen inte varit förutseende och tillräckligt vattentät :-(
Jag äter alltid för lite mat för jag är aldrig hungrig, och min kropp gör som många av er säkert känner igen; för lite mat = kroppen lagrar och sparar till bättre tider = jag går upp i vikt.
Så för mej funkar det inte att "sluta äta-banta", det förvärrar bara krisen för kroppen.
När jag åt enligt min Fitnessfight åt jag 1500 kcal low carb per dag och då hade jag en "proppmätt"-känsla hela dagen (vilket inte heller är nice, men visar hur lite jag äter annars).
Så en viktuppgång på 20 dagar känns inte kul.

Nåväl, semester är semester och ingen fara på taket.
Livet slutar ju inte här =)

Det är bara så att;
Ny miljö - kräver ny planering!

Min gamla planering funkade hemma, med allt vi hade hemma, rutiner och dyl.
Här i stugan är det lite annars, plus att jag oftast är ensam hela dagen när sambon är hemma i huset och byter tak....
Rutinerna har inte riktigt varit klockrena utan varit lite "sådär" med sovtider och mattider; olika för varje dag.
Då har det också varit svårt att "hux flux" klämma in ett träningspass.
Det krävs planering om man vill hinna allt. Så är det bara.
Och inte förglömma; motivation!

Ikväll har jag en planeringskväll; måste få in träningen (crossfit) och kosten, mellan allt annat som ska göras under dagen; barnen, sovtider, mattider, bada vid stranden, potträning på 2-åringen, och städning (man kutar väl och städar egentligen mest hela dagen för att hålla undan, och tycker inte att det blir någon skillnad :-S  )

Idag har vi hämtat hit tvillingjoggern och en cykelkärra. Då rymmer jag 4 av barnen.
6-åringen har sin cykel här, så hon kan cykla bredvid.
Ska försöka planera in:
Barnen vaknar oftast 7:30, Barnens frukost, Min frukost och sen en powerwalk/jogg med barnen.
Väl hemma kan jag "släppa lös" ungarna, och köra lite styrketräning ute.
Jag har med mej Kettlebell 12 kg och 16 kg, och en hantel på 8 kg, och stången med 15kg.
Sommarstuge-Crossfit-programmet hittar du i mina tidigare inlägg.
Observera att det är ett program jag gjort själv, som passar mej, och innehåller övningar som jag behöver. Du får gärna prova det rakt av, men du får ju också ändra det så att det passar dej!

Barnen lägger sig vid 19-20-tiden så efter det finns det även möjlighet att träna om jag inte hade möjlighet på morron!
(Det är otroligt tacksamt att alla fem barnen är duktiga på att lägga sig 19:30 - sova hela natten - och vakna ca 12 timmar senare! Det underlättar i planeringen ;-) ...och man får sova ordentligt så att man orkar med dagens alla bestyr =) 

Från och med imorron måste jag köra striktare LCHF så att den här jä*pip*a värken ger sig.
Det brukar gå på under en vecka.


Min plan för augusti är faktiskt att dra igång fitnessfighten igen.
Jag måste bara få in all planering, se till så att jag får in träningen och göra veckomenyer.
Den kommer då att ske i sommarstugan, så det blir väl lite si och så - men försöka duger gott =)
Dock är det mycket inplanerat varje helg i augusti (Norsjö Beach, bröllop, Kellys skolstart, jag och Älsklingen firar 14 år tillsammans, lägga klart taket på huset, flytta hem till huset och älgjakts-start) men jag hoppas att jag hittar tid till träningen ändå!
Fullt upp som vanligt =)

Men men, man lever bara en gång och man ska känna att man lever!

Do what you love, and Love what you Do !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar