måndag, juli 02, 2012

2 månader Sammanfattning!

2 månader på Fitnessfighten; maj och juni 2012.
Men juni vet jag inte om jag kan kalla någon "fittnessfight" direkt...

Tror inte jag har lyckats räkna kalorier nå många dagar; äter LCHF som vanligt ;-)
Tränat 20 dagar av 30; enligt mina Crossfit-program.
De dagar jag inte orkat köra Crossfit; har jag cyklat minst 1 mil, eller sprungit 6-7 km.
Lite styrketräning alltså.

Jag har gått ner -8,7 kg på dessa två månader.
Och många centimetrar =)
Min sambo började äta LCHF 2:a maj och har nu på 2 månader gått ner 11 kg.
Han har inte tränat, jobbat stillasittande på kontor, och ätit mycket mat!
Så det går det också =)

Vi fick tillgång till våran nya sommarstuga i lördags; så dagarna går fort =)
Förutom att hålla alla fem barnen i styr (okej, försöka iaf) så har vi målat sovrumsväggarna vita, taken vita, och dubbelsängen vit.
I köket har vi målat vitt tak, vita väggar.
Nu är vi hem och hämtar en massa möbler som ska dit, och lite piff ;-) hihi (det roligaste).

Imorron är det lovat strålande sol och +20*C  så då ska vi slappa!!!!

Juli-månad:
Äta LCHF (inte räkna kalorier - det var skitjobbigt!!)
Och träna några gånger i veckan.
Vila när jag känner för det =)

(jag tror det kallas semester ???)

Ha en skön sommar allihopa!

4 kommentarer:

  1. Hittade precis din blogg! Wohoo du är ju GRYM!! Ska lätt börja följa dig och bli inspirerad!!

    SvaraRadera
  2. Tack Evvvelyn!
    Det blir nog inte så jättemycket bloggat i Juli, men drar säkert igång för fullt i augusti =)
    Välkommen hit! Och kul att du blir inspirerad!
    mvh Träningsplupp, Belinda

    SvaraRadera
  3. Jag måste bara säga att jag ÄLSKAR din blogg!
    Jag började med LCHF för drygt en vecka sedan (3 juli) och är hooked! Läser allt jag kommer över och älskar hela grejen :) Hittade till din blogg via Kostdoktorn och jag plöjer nu igenom alla dina inlägg. Är och läser på tidigt 2011 nu och har under tiden skrivit upp flera små kloka ord som jag vill ha med mig i almanackan. Jag har dessutom tagit lite hjälp av dina crossfitprogram och gjort en egen variant. Är på gymmet ca 2 ggr/vecka med sambon ("ska" egentligen gå 3 ggr, men hittar alltid på någon ursäkt under helgen...), men tycker det är rätt så tråkigt. Är zumbainstruktör, men går på strikt vila för mina fötter, då jag har plantar fasciit i båda fötterna och fått order från ortopeden att vila fötterna så mycket jag kan i sommar.
    Det jag egentlkigen ville säga var: keep up the good work! :D

    SvaraRadera
  4. Fia: jag hittar inga bättre ord: TUSEN TACK! Så roligt att kunna inspirera!
    Härligt att du hittat LCHF; du kommer att få många förbättrade hälsovinster allt eftersom tiden går!
    Kul att du tagit hjälp av mitt crossfit-program! Det är helt rätt; ta efter andra och modifiera så det passar dig själv! Det är trots allt din kropp, ditt välmående och ditt liv du spelar på =)
    Ha en skön sommar i gymmet (jag är också bra på det där med ursäkter) så KOM IGEN - KÄMPA PÅ!!!
    Lycka till i all framtid!
    Kram Träningsplupp, Belinda

    SvaraRadera