fredag, juli 13, 2012

Ni är helt otroliga!

Sedan vi fick våran sommarstuga 1/7 har det inte blivit någon träning alls (och det börjar kännas i kroppen).
Däremot en hel del målning med roller och pensel :-)
Vi har målat innertaken och alla väggar i sovrum, mini-hallen, köket och allrummet/hallen.
Det tog ungefär 3-4 nätter av arbete, vi började efter att barnen lagt sig vid 19-20 tiden och höll på till 2-3 tiden varje natt.
Det är så man får något gjort, om ni undrar hur man kan renovera med 5 barn under 6-års ålder ;-)
Efter en veckas renovering, flytta in möbler och "piffa" upp alla rum så kan vi nu bara relaxa och njuta av livet tillsammans!

När man känner sig som mest förslöad i kroppen (vilket kommer av utebliven styrketräning) och det känns jobbigt att "börja om" så behöver man bara gå in på mailen och öppna alla fina, uppmuntrande, inspirerande (jo, ni inspirerar mej mer än ni tror!) mail som jag får av er!!
Ni är ju helt otroliga!
Jag hoppas ni vet det!
Ni anar inte hur mycket mail jag fått sedan jag började köra Fitnessfighten i maj, och sedan vidare i juni. Alltid lika roligt att läsa era fina mail!
Ni är otroligt duktiga som kämpar på; tränar och äter rätt trots att det är semestertider!

Så, nu när "mini-renoveringen" är över i stugan, så ska jag försöka övertala lat-hjärnan att börja träna igen ;-)
Jag saknar träningen otroligt mycket; den ger mej energi, jag blir glad och känner mej lycklig, värken håller sig borta, jag sover bättre, känner mej friskare och piggare osv osv.... så ja, den är saknad!

Hur gör ni andra när det är sommar?
Har ni uppehåll, Tränar ni oftare/mer, eller tar ni verklig semester från både jobb och träning?
Påverkas träningsintensiteten av VÄDRET?

Jag kan ju tänka mej; supersoligt = ingen träning, regn = mer träning !?

Aja, nu ska jag se klart Svansjön med äldsta dottern, äldsta sonen och min kusin som är 7 år som är här och sover över hos oss i stugan ikväll. Myskväll med brasa i öppenspisen, tända ljus och och barnen under mysfilten; kan inte bli så mycket bättre =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar