onsdag, november 21, 2012

Kvällsmat och Morronträning

Dag 3 på deffen är slutförd, och allt känns bra. Förvånansvärt bra.
Men det har varit full rulle HELA dagen, så det är kanske inte så konstigt ;-)

Skjutsade dagisbarnen till dagis 9:00 (totalt 10 km).
Städade bort hemma. gjorde kaffe åt min mormor som skulle komma hit och sy på våra samekläder, matade Elliott med det enda han gillar så här långt; såna här fruktpuré i en pås-förpackning. Allt annat får han kräk-känslor av.

Klockan 10:30 var det dax för dagens pass!
1 timme max.
Jag har begränsat tiden, för annars tränar jag 1,5 timme ena dagen, 2 timmar nästa dag, och 2,5 timmar nästa dag osv....och tillslut har man sån ångest INNAN passet - för man kan ju inte vara sämre än förra passet på 2 timmar, så hela start-upp-känslan känns väldigt tung.
Så EN timme, that´s it!
Jag tar i mer och hårdare under den timmen istället =)
Siktar på att förbruka 500-600 kcal på 60 minuter.
Ca 10-20 minuter efter passet har jag efterbrännt 100 kcal till, innan jag hoppar in i duschen!

Elliott mat + sova 11:00. Jag duscha, och inta dagens första mål mat 12:00.
Idag bjöds det på lax med västerbottensost i mitt eget kök ;-)
Jag gör ALLTID matlådor till fler dagar när jag lix lagar mat, och vi äter alltid hemlagat.
Det är så enkelt att ta fram en matlåda vid lunchen, och bara värma!!

Sen sydde jag och mormor på samekläderna; barmkläden och skärpen. Det tar sig :-)

13:40 Skjutsa 6-åringen på pysselklubben och sen hämta hem 3 busbarn på dagis. 
(totalt 12 km)

Sy lite mer (det som går när alla är hemma), och sen kl 16:00 laga mat till barnen (jag äter matlåda: Sweet-chili-stekt kycklingfile med creme fraiche), äta, och klä på alla ytter kläder. 5-åringen på med hockey-utrustning, packa alla i bilen och invänta att pappan i huset ska komma hem från jobbet 17:15.

Iväg till Norsjö. 5-åringen på hockeyträning, och vi andra hälsar på min mamma och pappa.

Hem 19:00. (totalt 12 km körning). Fika. Och sen isäng med alla.
Klockan är nu 19.35 och alla ligger i sina sängar och väntar på John-Blund.
Ibland önskar jag att jag var en av dem också ;-) men det finns fortfarande kvar att göra här hemma - efter en dag med fullt upp!
Stöka bort, städa undan, tvätta mera, torktumla, vika tvätt, förbereda morrondagen (skola + bad på dagis + kvartsamtals frågor mm).
20:00 åker sambon på Hockeyträning (10 km), och jag fortsätter här hemma.
21:00 brukar jag hamna i soffan för första gången på hela dagen, och det är verkligen SKÖNT! Vilken känsla att få lägga upp benen i reclinern och bara...slappa!

Så. En helt vanlig Onsdag i 5-barns familjen ;-)
4 mil senare är både barnen, föräldrarna och bilarna less på allt rallande ;-)

Tur att man kan klämma in träningen redan på morron - eller hur ;-)
Nu känns energin på "Varning varning, slut energi", och hade man inte haft alla "måsten" hade man nog somnat stående.....


Näni, Bara att ta itu med allt!

Jo just ja, Kvällsmaten ja...
Ikväll äter jag, som alla andra kvällar; Kesella 10% och 100g hallon och 100g blåbär och vaniljpulver (alltså äkta vanilj, inte vanillinpulver).
Blanda allt i en enda röra och ät :-)
Supernajs!

Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar