torsdag, november 22, 2012

Deff dag 4 och Satay-Kyckling

Dag 4 i deffen.
Har gått lika bra idag. Skönt!

Jag har slutat med kaffe i måndags.
Ibland känns det verkligen som att man skulle behöva en kaffe-injektion...
 Istället har jag börjat med Te; Blåbärssmak *supergott*
och tar en koffein-tablett så att jag kickar igång dagen ;-)
Dessa tabletter fick jag då jag beställde nya Better Bodies kläder, så det är därför jag har dem, tror inte jag kommer att köpa enkomt när burken är tom....fast iofs....nu när jag slutat med kaffe kanske jag bara MÅSTE ha dem ;-)

Anledningen till att jag slutat med kaffe (för hundraförtioelfte gången), var endast för att jag nu skulle räkna kalorier månaden ut, och när jag dricker kaffe i en stor mugg (gör jag alltid) så häller jag även dit kanske....2 dl grädde, för att få den supergoda smaken ;-) Nu kändes det inte viktigt att "slösa" kalorier på grädde i kaffet (= mindre mat), så bort med kaffet och in med teét istället :-)

Min dag
6-åringen på skola 7:30.
Skjutsade 2 av barnen till dagis-badet (9:30), och jag och (snart) 3-åringen och 10-månaders killen åkte och handlade en timme.
Hem, ge barnen lunch (11:00).
Lägga isäng de två yngsta, åt ta fram "den stora lådan med det lilla legot" till mina två busgrabbar.

11:30.
På med musiken.
Hittade en bra länk med mixad musik på en timme här: Summer Party Mix 2012
Dra på volymen.
På med träningskläderna.
Starta löpbandet - åsså va jag igång =)
Härligt!

Fick till en timmes pass.
Puls: 132 snitt - 172 maxpuls
600 kcal på timmen + 100 kcal under de efterföljande 15 minuterna då ja inte tränade alls.

Vill bara påvisa att ju hårdare du tar i under passet, ju högre efterförbränning har du.
Tar du en "vanlig" promenad har du inte lika hög efterbränning, utan då kanske du får 100 kcal på efterföljande hela timmen......om du har tur.
Efter ett crossfit/intervall/högintensiv-pass bränner du mycket även efter passet, och det slutar ju inte efter 15 minuter ;-)

Hur som helst....Man vill ju ha flyt ;-)

Lunch (frukost) direkt: Chilistekt kycklingfile + Cremefraiche. Tror jag har fått dille på det, för det blev samma sak till middag ;-) ojjjj så gott! Steker alltså i Sweet-chili-sås OCH Satay-sås (jordnötssås som är väldigt stark, så ta bara lite!!) Det blir så jäkla gott alltså!

Jag intar mina kosttillskott efter Träningspasset, vid första måltiden (ca 12:00). Dessa är då: 3 omega-3 kapslar (frittflyt.se), 3st D-vitamin kapslar (jag har länk i högermarginalen), En CLA (mest för att jag har över sedan förr, men jag märker faktiskt bra effekt av dem).  
Inget mer.

Ikväll siktar jag på min sedvanliga kesella + bär ;-)
  *mumsigt*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar