tisdag, november 20, 2012

Deffhjärna ~ och 5 månader åt skogen!


Idag är det dag 2 på min Deff.
Min Deff betyder att jag äter mindre kalorier, och tränar varje dag.
Jag äter fortfarande LCHF, men har begränsat till ca 1300-1500 kcal/dag + att jag kör även IF (Fasta).
Mitt "ätfönster" är mellan 12:00-20:00; och därimellan får jag i mej alla kalorier. 
Resten av tiden är det fasta; med te och vatten :-)

Jag klarar mej finfint på så lite kalorier. I vanliga fall kanske jag inte ens äter alla dessa kalorier, så jag får verkligen se till så att jag får i mej alla som jag ska få i mej.
Jag har egentligen aldrig haft "hungerskänslor", TUR kanske ni säger, men jag har inte heller haft några "mättnadskänslor", Mindre tur ;-)
Jag gillar egentligen inte mat, men jag tror att mitt sockerbegär startade redan när jag kom ut ur mammas mage  ;-)
När Farfar gav mej nappen (då jag var liten bäbis; jag har slutat med tutte nu ;-) hihi).... så var den "extra god" med socker, eller sylt, ELLER socker OCH sylt på, och ja, här står jag nu med världens mysigaste sockerbegär. Not.

Så, nu, med en sommar av lite "halv-fuskardagar" (måste klargöra att jag alltid äter LCHF-mat, gillar inget annat i princip, men däremot kommer det in små sockermonster i menyn ibland...så som choklad, choklad och choklad...) så måste jag ta tag i fluffet på magen och köra hårt ett tag!
Jag födde mitt 5:e barn i Januari i år (2012) och gick ner 20 kg till sommaren.
2 kg till har jag gått ner,
men så blev det sockerbegär igen, så jag är tillbaka på -20kg.
Okej.
Vi stryker Juni, Juli, Augusti, September, och Oktober.
Faan, jag ser ju nu...det är ju fan i mej 5 MÅNADER!!!
herregud.......VÄRT!
Men men, tillbaka på "noll" (fast minus tjugo kg).
Ingen skada skedd, typ. Förutom i huvudet ;-)

Jag körde det här upplägget i Maj och fick otroligt fina resultat på bara en månad.
Jag kan än i dag inte fatta det när jag ser bilderna; på bara en månad minskade jag otroligt mycket i mått och vikt, så "bara" att tagga om och köra på samma linje igen :-)
Eller hur!


Dag 2 som sagt.
Imorron; Dag 3..... tredje dagen är alltid tyngst för mej.
Det gäller att sätta kosten, och att få in träningspasset FÖRE lunch - annars går det åt pipsvängen!
Min hjärna kommer att skriiiiika efter socker och tvinga mej hitta något slags sockeraktigt här hemma och äta det, men jag kommer bara slå mej själv på käften tills jag inte vill ha det mera!
Typ.
Eller nåt sånt. 
haha.

Elliott, som nu är 10 månader, sover från klockan 11:00-14:00, så där har jag min Träningslucka ;-)
Men det funkar ju bra Måndag och Tisdag, för då är de andra på skola och dagis.
Onsdagar har jag 6-åringen hemma, och ja, hon går ju sätta vid pysselbordet den timmen,
men sen har vi torsdagar och fredagar, och jaa, egentligen resten av helgen.
Har alla barnen hemma (utom 6-åringen som då är på skola) dessa dagar, och det kan stavas med 4 bokstäver om man vill....KAOS! 
(ser ju att ADHD funkar bra på fyra bokstäver som stämmer in det åxå,, ha ha).

Ibland är de på humör att "samarbeta" men så oftast är det gnäll och bråk och allt vad det är. Då är man inte jättepeppad på att träna :-S
Men...det får väl ändras nu då.
Min Plan är som sådan:
Klockan 10:30 får alla barnen sin lunch.
11:00 går Elliott isäng. Kate går isäng och vilar en timme.
Pojkarna (5 år och 4 år gamla) tänkte jag skicka ut på utelek.
Och jag kan träna i hemmagymmet :-)
Det här är ingen jättevattentät plan, om ni undrade.
Tror den lär rinna bort, men jag ska ge det ett försök.
En timme ska jag väl ändå kunna klämma in ;-)
Nåja, spänningen stiger; imorron är det Onsdag - 1:a utmaningen.
Sen Torsdag + Fredag - 2:a och 3:e utmaningen like hell!! ;-)
haha
Tro mej, jag älskar mina barn, men jag älskar också utmaningar ;-) hihi
Dags för deffarhjärnan att gå isäng tror jag.
Finns inge skönare än att SOVA  
zzzzzZZZZZZzzzzzZZZZZZZZ 

Go natt på Er!

Och jo, jag blir ju jätteglad av lite peppande kommentarer längs vägen ;-)


Här är ett av mina motton jag använder:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar