måndag, november 26, 2012

Det gick ju så bra.... :-(

Dag 5 på deffen fick ju så bra...tills.

Kosten kändes helt okej.
God mat, och jag blev mätt på 1500 kcal. LCHF, för er som inte hänger med ;-)

Tränat EN timme varje dag, och förbrukat ca 500-600 kcal vid varje pass.

En timmes pass består av:
10 min uppvärmning på löpbandet (gång som blir lätt jogg sista minuterna)
20 min styrketräning; 3 set, med ca 10 reps/set.
10 min löp-hitt (intervaller) med 6% lutning och hastigheter på 10-13 km/h
20 minuter styrketräning, nya övningar jämför med första setet. Samma upplägg.

I fredag skulle jag då köra mitt 5:e pass för veckan.
Uppvärmningen gick bra. vad annars ;-)
Första styrkesetet gick bra, till sista övningen, som jag OTURLIGT nog lade till i sista minuten ;-(
Tänkte; nu ska jag prova stående rodd med stång (10kg - jag börjar lätt, tänkte jag).
Körde första setet. Kände en dragning i ryggen.
Körde andra setet och det sa bara PANG!
Jag kände hur en kota vred på sig och hur det började stråla utmed alla muskler,
som krampade mer och mer.
Lade mej på golvet i panik, och bad barnen att trycka mina knän mot bröstkorgen för att så sträcka ut, men det var inte det lättaste.
En halvtimme låg jag i kramp i svanken, och jag fick mej naturligvis inte upp från golvet.
Tack och lov kom Älsklingen hem från jobbet efter 40 minuter, så han fick hjälpa mej upp och lägga mej på massagebänken (som han fick plocka fram dessutom).
Massage, triggerpunkter och kylning av musklerna.

2 timmar senare var jag som ett krampande järnspett, så jag ringde en massör på orten som brukar fixa det mesta i ryggväg ;-)
Snäll som han var kom han en fredags-afton och hjälpte mej (jag bor 5 km utanför samhället) med ryggen.
Det låg mycket fel i ryggen, längs ryggraden, som han rättade till, jag var dessutom några centimeter kortare på högerbenet/höften låg galet, så det fixade han till, och min vänstra axel/armbåge som jag haft ont i sedan lilleman hade RS-virus och jag bar honom på vänster arm dag som natt i mars till maj detta år, fixade han till med några knix ;-)

Jag kan lova att kroppen är möööööör just nu...
Har i princip legat i sängen och soffan sedan fredagafton, och jaa...kanske liiite bättre känns det, men inte är det mycket :-(
Ev. ska han hjälpa mej mer med ryggen i morron, så vi får se om jag är så "fräsch" så jag kan sätta mej i bilen och åka dit.?

Ajja, hur som helst.
Inte följt kosten i helgen.
Och såklart inte träningen.

Men,
skam den som ger sig.
Jag ska sköta kosten i veckan iallafall, så jag får känna mej "halvbra" ;-)
Ååå det känns som jag har daaaamp redan; jag vill TRÄNA !!!!

Får se det positivt;
Ingen träning = Mer mental träning, och mer tid till planering :-)

Ska plocka fram trollstaven imorron och trolla bort ryggskottet ;-)
Hokus pokus.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar