fredag, april 29, 2011

Tänk positivt!


Idag ska du börja omskola dej till att börja tänka positivt (om du inte redan gör det vill säga).
En viktig del för att ändra din inställning är att ändra din interna monolog med dej själv; ditt prat med dej själv, som pågår hela dagarna oftast utan att du är medveten om det.
Det är rösten i ditt huvud som säger "jag är för tjock" eller "Jag är inte tillräckligt bra."
"Jag kan inte göra det där"...osv. Du vet vad jag menar.


Det är din inre dialog som bestämmer om du känner dej negativ eller positiv; och är det en negativ inre dialog så håller den ifrån dej från att vara det bästa du kan.
Nu är det alltså dags att vända till det positiva en gång för alla! =)
Omskola dej själv till att börja tänka positivt!

Tänk om du skulle ändra din inre dialog så att den lät lite mer såhär: "Jag kan gå ner i vikt och vara frisk, motionera efter bästa förmåga och bli starkare och bättre på det varje gång jag gör det!"
Det kanske kändes lite för "Osvenskt" (ahahaa) men visst kändes det BRA ???
Den här känslan i kroppen kan faktiskt avgöra om du ska känna dej positivare, istället för negativare, och du kan känna dej mer framgångsrik än att trycka ner dej själv till misslyckande.

Jag lovar dej, att börjar du skapa inre positiva tankar och ger dej själv mer bekräftelse och beröm, kommer hela ditt liv att förändras till det bättre!

Börja redan idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar