måndag, augusti 06, 2012

Crossfit; Helkropp, 90 minuter

I torsdags körde jag ett Crossfit-pass med en kompis hemma hos mej.
Jag gjorde ett nytt crossfit-pass för hela kroppen uppdelat i 3 styrkeset och 3 löp-hiit.

Det tog 90 minuter totalt, och kändes superbra!
Puls: 144-176
Förbrukat: 1041 kcal

Löpning/uppvärmning 10 minuter
Styrka set 1: Bröstpress, armhävningar, axelpress, fjärilen (axlar) m.m

Löpning Hiit
Styrka set 2: Mage Plankan + Maghjulet, Rygg, Latsdrag, axlar, mm

Löpning Hiit i Backe 12% lutning
styrka set 3: Kettlebell swing, situps (raka, hö, vä), bicepscurls, frontböj smala, Raka marklyft med KB, mm

Vi hann inte med sista nedjogging-hiitet; jag brukar skippa det när jag kommit upp i 90 minuters träning och benen känns som spagetti ;-)
Men det var ett bra pass, bra effektivitet, nästan ingen vila mellan seten och det kändes bra.
Jag ökade vikterna på latsdragen från 31,5 kg till 36 kg så det kändes lite i ryggmusklerna 2 dagar efter, men annars hade jag samma vikter som tidigare (får nog öka snart - Det ska ju kännas att man har tränat!).

Idag känner jag mej redo för nästa Crossfitpass!!
Hej å hååå!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar