söndag, januari 02, 2011

Dags att fylla frysen !

Har precis kommit hem från affären med min 4-åring.
Det tog 2 (!!) timmar att handla idag....och bara nyttigheter!
(Förutom 2 RisiFrutti som hon så gärna ville bjuda lillebror på).

Nu ska det packas upp, och så ska jag göra MAT för 7 dagar framåt.
Det blir bland annat Curry-Kycklinggryta, Torsgratäng med ost och bacon, Chili COn Carne, Laxgratäng med rom och champinjonost, Tacopaj, Kycklinggryta med bönmix, ananas apelsin och paprika, och en Kasslergryta.

Jag ska även tärna grönsaker (paprikor, gurka, tomater mm) och lägga i var sin förvaringsburk med lock, som man kan ta fram till varje måltid (lite plock-sallad a´la´taco!).
Det blir ett par broccoli-och blomkålsgratänger som ska in i frysen också. Dessa har blivit väldigt populära här hemma; barnen äter det som godis =)

Jag håller även på att hacka en massa blandade nötter och frön i bra munsbitar och blanda i en glas-skål med skruvlock. 1 dl från blandningen varje morron gör nog susen ;-) Massor av bra vitaminer och mineraler och loppfrön/linfrön för magen.

Och mer ska det bli.
Jag återkommer =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar