torsdag, maj 11, 2017

undermedicinerad och på väg upp

Idag äter vi Kassler Bombay här hemma!
Klicka på länken så kommer du till receptet!
Det är verkligen HUR gott som helst!
Och det bästa av allt; det blir många matlådor om man gör dubbel sats ;-)

Hälsoläge:
Förra veckan upptäckte min läkare varför jag varit sååååå stentrött senaste terminen... :-(
Hon ändrade nämligen min Levaxin-dos i januari och sedan dess har jag varit en zombie!
Hon upptäckte nu (efter att jag hotat med anmälan till Patientnämnden) att: hon trodde att jag åt 75 mg Levaxin/dag i januari och sänkte till 50 mg/dag.
I själva verket åt jag 75mg x 2 = 150mg Levaxin per dag och blev sänkt till 50mg... asså skojja inte om den tröttheten! Som att jag hamnade i ett stort svart hål utan ett enda ljus någonstans!!
Som tur är så började jag själv reagera då jag bara sov, sov, sov.... sov på lunchen, sov 2-3 timmar efter jobbet, sov gärna 15 timmars nätter, ja ni fattar.... min kropp orkade inte röra sig, min hjärna orkade inte tänka, frusen, tappade hår heela tiden, upp i vikt som tusan, deppig mm.
Nu äntligen har jag fått höja tillbaka till 150 mg levaxin + tillskott av folacin, B12, järn pga för små järndepåer och för små blodplättar.

IDAG, 2 veckor efter höjningen, får jag första tecknet att min ämnesomsättning har börjat öka igen;
Morgontempen låg äntligen på 36.8*C (har legat på 35-36,3*C sedan januari),
jag svettas i huvtröjja, så jag fick byta till en tunn tröjja; jag fryser alltså inte längre!
Jag sover "bara 1 timme" på dagtid nu, istället för 3 timmar. woohoo!!!
Nu hoppas jag att kroppen stabiliserar sig fort och att ämnesomsättningen blir stabil så att jag kan bli "mej själv" igen!
phu! Vem har sagt att det ska vara lätt att leva ?? ;-)
Man har däremot inte så höga krav på livet längre; "jag sover bara 1 timma på dagen nu", hehe :-D

Men men, nu är jag riktigt från början, om vi säger så ;-)
Bara att börja ta första klivet mot att bli friskare, så att jag tillslut orkar TRÄNA eller iallafall bara få gå ut och gå 1 timme utan att sova 3 timmar efteråt....längtar !

Hoppas ni mår toppen där ute!
Tjing tjing!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar