tisdag, januari 24, 2017

2017

Sitter hemma med opererad käke (borttagen käkledsdisk) och funderar över livet <3 p="">
Operationen gick bra; det är 1 vecka sedan (tisdag) jag for till Umeå på inskrivning och i onsdags opererades jag.
Det var gruvsamt. Mest för att jag skulle vara ifrån min familj så länge....när hände det sist ? Hur skulle det gå tänkte jag ;-)
Vaknade med världens mest svullna ansikte och ont överallt. Tur det finns tyngre droger så man slipper känna ;-)
Tur det finns Netflix säger jag bara; hann plöjja en säsong av Shooter mellan varven; alla andra varv sov jag ;-) haha
Jag fick åka hem redan torsdagkväll, och min snälla mamma körde enkomt till umeå för att hämta hem mig. Det var skönt att slippa åka buss i 4 timmar med öm käke och helt slut.

Veckan har gått fort; går som i en dröm ungefär. Käkar olika mediciner 8 ggr per dag; och det är INTE roligt om jag glömmer bort en av medicintiderna; för då får jag vääärldens värk i käken :-(
Sover 12 timmar per natt (det ni!) OCH 3 timmar på dagen/eftermiddagen. Är helt slut. Tänk att det ska ta på så mycket för kroppen att bli opererad!
Min läkare i Norsjö har dessutom halverat min hypotyreos-medicin för jag hade så bra värden sist..... kan vara därför jag är utslagen också.... Jag får hålla koll så jag inte hamnar i  hypo-grottan och aldrig tar mig upp igen! Det värsta är att man inte märker att man är där, förrän man blivit frisk eller fått mer medicin....man är som i ett ingenmansland och flummar på, utan att veta om det! Helt sjukt!

Iallafall.... senaste dagarna har jag kört mycket mental träning. JAG VET ju att det är det som fattats senaste åren; jag har helt enkelt inte hunnit med; och är inte hjärnan med på tåget så missar man alla avgångar!! ;-)
NU när jag är sjukskriven har jag lagt tiden på mig själv, på min mentala träning som så länge fallit mellan tågspåren!
Nu hajjar jag! Det är som pricken över i:et, som en strömbrytare som slås på; Det är ju DET HÄR som behövs! Att gå på djupet med mina tankar och funderingar, med målen och alla VARFÖR som måste besvaras för att hamna rätt med sig själv!


Målet med 2017 - 2020
* Gå ner 20 kg
* Bli frisk från hypotyreos och skippa alla mediciner
* Träna styrketräning + hiit för att som småningom kunna kalla mig vältränad ;-) Den känslan!

Bara att sätta igång då med andra ord ??
Just nu är det dock flytande som gäller!
Träningen blir lite längre bort tror jag; så jag inte pressar ihop käken vid tunga lyft.
PW började jag med igår; 3 km (och det kändes som milen) phu! Däckade i 3 timmar efter det, så jag får nog ta det lugnt med promenaderna OCKSÅ!! Blä!

Positivt: Bara för att jag inte kan äta och träna som jag vill riktigt än, så behöver det inte kännas skit för det! Jag kan ju sitta och mata mental träning fram tills dess istället!! :-D  Bra va!

Tror även att jag måste uppdatera bloggen lite oftare än 1 år mellan inläggen ;-) ha ha ha

Sköt om er allihopa!
/Bea

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar