onsdag, juni 27, 2012

Sommarstuge- Crossfit

Jaa, hörrni, tiden går fort när man har roligt!
Jag tycker tiden bara springer iväg; den måste göra någon slags HIIT-övning eller nåt, för jag hänger inte med ;-P

3 dagar kvar av Juni månad.
På Söndag tänkte jag göra min månatliga vägning, mätning och fotning.
Ska bli intressant.
Eller ja, kanske inte ...

I maj körde jag stenhårt med Crossfit och räknade iallafall 2 veckor (men åt LCHF hela månaden), och fick resultat som jag blev väldigt nöjd över.

Den här månaden tänkte jag köra lika hårt, om int hårdare.
Jag hade 7 vilodagar totalt i maj.
Tyvärr blir det fler vilodagar i Juni, totalt räknat.
Med 5 barn och andra oförutsedda händelser tar det ibland över, och jaa...lifes go on.... trots det ;-)
Kevin, 5 år, fick ett getingstick på halsen så han fick åka ambulans och övernatta på lassa.
Jag och Kelly spenderade inte bara en, utan 3 dagar, i lägenheten i stan med shopping, bad och klippning; en riktig tjejweekend kan man säga....och inte tog jag med mej min kettlebell-bäbis heller :-(
Men hellyeah, man måste ju få ta en minisemester ibland ;-)
Och något jag surt får erfara; gör jag inte mitt Crossfit-pass på morron, så blir det inte gjort under resten av dagen heller...
När barnen har lagt sig mellan 19-20 tiden så är man antingen HEEELT slut eller så är det en massa andra måste man bara måste göra; tvätta, diska undan, städa, förbereda nästa dag osv....
Så, Juni blev inte lika hårt slit som i maj, .....men mer om kosten & träningen kommer på söndag.

Sen så har vi haft fullt upp med att köpa en sommarstuga!!!
ÅÅÅhhhhh den är SÅ FIN!!!
Vi får tillträde till den nu på Lördag, så jag kan redan nu säga att det blir bloggsemester hos Träningsplupp under Juli =)
Eller iallafall tills vi fått igång internet i stugan....

Ikväll har jag gjort ett träningsprogram som jag kan göra i sommarstugan; Crossfit såklart!

SommarstugeCrossfit
Löpning som uppvärmning.
Set 1; styrketräning med egen vikt, Kettlebell och små vikter (axlar).
Löpning-intervall HIIT 10 minuter efter grusvägen
Set 2: Styrketräning med egen vikt, med Kettlebell och med maghjulet.
Löpning: Tempoväxling 10 minuter
Set 3: som övriga set
Nedvarvning: Löpning/jogg 10 minuter (5 minuter bortåt, 5 minuter hemåt).

Jag behöver alltså: Löparkläder, en Kettlebell, och 2 viktskivor på 2,5 kg/st. och maghjulet.
Resten bär jag ju på mej dygnet runt ;-) hihi

Jag tänkte inte köra slaviskt varje dag denna månad.
Vi måste ju få installera oss i stugan, måla lite, stöka och böka och njuta lite av den kalla sommaren :-)
Mentalt försöker jag börja älska kylan och regnet.
Det är ju jättemysigt.
Typ.

Ungarna klättrar snart på väggarna.

Bra träning har jag hört ;-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar