onsdag, juni 27, 2012

Onsdag-morgon= Crossfit 90 min

7:30 slog jag upp mina nyvakna ögon av att solen lyste in i sovrummet;
och jag tänkte: Idag ska jag träna Crossfit!
Jag bytte batterierna i pulsbanden igår i stan, så nu ska de funka!

En proteindrink senare påbörjade jag passet i hemmagymmet.
90 minuter totalt

Löpintervaller på 10km/h, lutning 6%; 30sek/30sek vila, i totalt 10 minuter
Styrketräning: Dips med händerna på kettlebell, Latsdrag i maskin, plankan, raka marklyft med 16kg kettlebell (KB16), axlar "fjärilen".
Löpintervaller igen; 11km/h lutning 6%, 30-30, totalt 10 minuter
Styrketräning: som förra settet. Jag kör tills jag inte orkar mer.
Löpintervaller: 8 km/h, lutning 12%, 30-30


Tid 90 min
Puls: 120-186
612 kcal

Frukost: Omelett och Kesella, Kaffekopp och morrontidningen =)

Dagen kan börja!! =D

1 kommentar:

  1. Hej Belinda! Har funderat över proteintillskott. Vet du vilka som är bra? Jag har testat ett med flera olika sorters protein, men behöver ett med lågt eller ingen laktos. Ska man i så fall välja äggviteprotein? Ambitiöst träningsprogram du har! Ska tipsa min son om sidan. Han vill träna upp sig under sommaren och bli bättre på sin Taekwondo-träning. Ha det gott!/Eira

    SvaraRadera