söndag, juni 24, 2012

Min personliga tränare sa upp sig idag :-(

Imorse hade jag tänkte mej, och gruvat mej inför, ett tungt Crossfit-pass.
Det är sommar och sol, och det är inte, INTE, så lätt att motivera sig till träning varje dag! Dessutom har jag "slöat på" med cykling, löpning och "halv.tränat" crossfit (alltså inte jobbat stenhårt utan bara...tränat...på...), så jag tänkte att det var dags att köra ett stenhårt pass...

Körde igång sprint-intervallerna, och började på 10 km/h; 30 sek jobb - 30 sek vila.
Nähäpp.
Pulsmätaren ville inte vara med.
Visade en behaglig vilopuls på 58-63 och verkade inte alls uppfatta att jag höll på att dö av ansträngning på bandet :-S !!!

Styrketränade; dips, latsdrag, biceps, kettlebell sving....nää...ingen höjning av pulsen. Provade ett annat pulsband; fick en puls på 74 konstant så...nää...bägge pulsbanden kände nog att de tagit sommarlov och att jag borde ha gjort detsamma! *fliin*

AJa....får åka till stan på tisdag och byta batterier i bägge banden, och se om det hjälper; för utan pulsband kan man ju inte träna!!! OMG! Det skulle aldrig gå!
Det är jue den som peppar och hejjar och piper då jag slöar till och piper då jag tar i för hårt (har nog aldrig hänt, ha ha); men utan den känns träningen så otroligt m e n i n g s l ö s! Jag vill ha svart på vitt hur träningen har gått (inte bara känslan), hur jag jobbat inom pulsintervallerna och allt det där...

Så...det blev 45 minuters Crossfit som kändes...nja...just under meningslös, så jag drog fram husvagnen istället och började städa den efter en lång vintervila i garaget =)
Fel meningsuppbyggnad, jag vet.
Det var vagnen som vilat i garaget, inte jag.
(haha)

Nu är det inte många dagar kvar av Juni..... Tiden går så JÄKLA FORT!
Och jag tycker inte ens att sommaren har hunnit börja; vars är värmen till att börja med ???

Näni, det känns som  att vädergudarna driver med oss.


Less.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar