torsdag, juni 07, 2012

Dag 7; Crossfit och Cykling

Ensam hemma med barnen, som gjorde morgon klockan 7:30, så alla pigga och glada!
Har analyserat när det går bäst att träna hemma, för det kan verkligen strula ibland när man är hemma själv med alla fem;
Bästa tiden visade sig vara direkt på morron efter barnens frukost (och min proteindrink).
Då är alla pigga, glada, vill leka ifred och alla är vänner (nåja, nästan hela tiden).

Så imorse blev det 90 minuter Crossfit (dock inte så intensivt ~ en massa avbrott när jag måste klä barnen då de vill ut och studsa i studsmattan..osv..).
Nu försöker jag köra löpningsintervallerna på 9-11 km/h i ungefär 30-60 sekunder per Hiit. Totalt 10 minuter per konditions-del (totalt 3-4 konditionsdelar).
Kör lite sporadiskt med styrketräningen; jag kör de övningarna som jag gillar för dagen ;-)
Idag blev det axlar, latsdrag, liggande tricepspressar, plankan, och raka marklyft med kettlebell.

Svärmor ringde idag och bjöd oss på middag,
och hennes middagar...... *visslar*....... , jammi jammi =)
Man brukar rulla ut därifrån med proppmätt mage,
så därför körde vi ett säkert kort;
Vi cyklade dit (och då måste man därmed även cykla hem! - när man lix ska "rulla" , hehe)
6 km dit.
*
En VÄLDIGT GOD 3-rätters middag   *raaaap*
*
...och sen cyklade vi hem 6 km (gode mätta och glada i magen!).

Barnen fick åka i cargocykeln + cykelkärran idag; det tar så lång tid när två av dem ska cykla hela vägen...

Pass1: Crossfit 90 minuter
Puls: 113-183
Förbrukat 650 kcal

Pass2: Cykling 12 km
Puls: 122 snitt -157 max
Förbrukat: 622 kcal

Ikväll blir det lugnt....
Barnen sover sedan 19:00 så man får passa på att städa undan, tvätta och torrumla och förbereda morrondagen....
När Kelly fyllde 6 år i maj, önskade hon sig en dag med sin mamma; Vi ska åka till Skellefteå (9mil) och shoppa, klippa oss hos en frisör, och sova över i en hyreslägenhet, och nästa dag (på lördag) ska vi bubbla och bada på badhuset och åka hem =)
Det blir supermysigt =)
Min 2:a, Kevin, fyller 5 år i slutet på Juni så jag frågade om han också ville fara till stan å shoppa och sova i lägenheten när han fyller år *håller tummarna*....men det visade sig vara en nitlott!! ha ha ha 
Jag har ju en kvar detta år, som jag kan fråga; men jag tvivlar på att Elvin gillar att shoppa och gå hos frisören på sin 4-års dag han heller.... Att pojkar ska vara så tråkiga !?! ;-) ha ha

Näää, dax för duschen!

2 kommentarer:

  1. Halloj!
    Finns det någon bra sida att räkna ut kcal på? Har oxå tänkt köra fitnessfighten men tycker att det är för mkt lättprodukter, men det du kör verkar ju kanon!! Hur mkt keso äter du per dag?
    Kram
    Madeleine

    SvaraRadera
  2. Jag har ett köpt program; Diet Trainer, som jag köpte då jag läste till Friskvårdskonsulent. Det finns olika program att köpa, men också många gratis program; däribland www.minmat.net som är bland de bästa gratis-programmen!
    Det är lite olika med keson, ibland blir det 100gram keso/dag och ibland upp mot 400gram/dag. Beror på hur dagen ser ut. Kan bli mer kesella10% dock ;-)
    Ja, jag tycker att det funkar bra med "den feta varianten" av fitnessfighten ;-) Man blir mätt och står sig längre på måltiderna och det är gott =)
    Lycka till!

    SvaraRadera