tisdag, februari 14, 2012

TRÄNINGSPASS Måndag + Tisdag

Igår tränade jag ett 30-minuters pass på kvällen.
30 minuter har alla tid till, iallafall om du prioriterar dig och din kropp,
och 30 minuter räcker långt om du vill komma i form, öka konditionen och öka styrkan!
Jag körde en powerwalk/jogg på löpbandet hemma, med 12% lutning.
Sista 3 minuterna körde jag 3 * 45sekunders Plankan (på knä).
Tid: 30 minuter
Puls: 129 (snitt) - 160 (maxpuls)
Förbrukat 266 kcal (pulsmätarn krånglade i början så siffrorna stämmer inte).

****

Imorse blev det Plankan på knä 3 set x 45 sekunder, allt för att
stärka upp inre magmusklerna och hållningen efter förlossningen/graviditeten.
Tycker ni att plankan på knä är för lätt = Stå på tå.
Är plankan på knä för lätt, men plankan på tå för tung: stå på tå men med benen brett isär, så är den lättare!
Är det för LÄTT med plankan på tå: kör plankan på tå men dra upp varannat knä mot armbågen och bibehåll plankställningen under hela rörelsen!

******

Kvällens pass blev hela 68 minuter!
Det var tänkt som ett 30-minuters pass i början, men det har funkat så bra med strikt LCHF i veckan, och då får jag SÅ MYCKET energi, så jag kunde inte sluta efter 30 =)
Först PowerJogg på bandet, lutning 10%
DÅ joggar jag 30 sek-vilar 30 sek, sen ökar jag hastigheten och kör 20/20, ökar hastigheten och kör 15/15 och ökar en sista gång och kör 15/15.
Hastighet: 5 - 8,5 (äntligen!) km/h
Sen 13 minuters styrka: Kettlebell swing + armhävningar på knä,
plankan 1 min x 4 st, Stepups på köksstol
Efter det kunde jag inte sluta, så då tog jag ena vovven och for ut på
en jogg i snöyran, totalt 20 minuter.
Oplogat, ovarmt och myggfritt.
Påminner mej om hur mycket jag längtar till våren =)

Totalt blev det då 68 minuter
Puls: 145 i snitt, 176 maxpuls
Förbrukat 731 kcal

Dagens mat:
Frukost: omelett med ägg, keso, grädde, creme fraiche, tomater, sallad
Lunch: köttfärssås med creme fraiche och råkost (coleslaw)
Middag: Kycklingfile + keso + råkost
Kväll: Proteindrink efter passet (whey-100 jordgubb)

Jag äter tills jag blir mätt, och jag dricker vatten till maten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar