söndag, februari 19, 2012

Söndagspass ute i snön =)

Idag blev det en trevlig söndagsjogg-promenad med hela familjen ute i det härliga vädret!
Lite snöyra, oplogat, myggfritt och härliga Nollgrader ute =) Kan inte bli bättre!

Ungarna satt på var sin bob som vi drog i hundselen runt midjan och Elliot #5 låg i vagnen och hade det varmt och skönt =) (jo, ibland skulle man faktiskt vilja byta).
På nervägen till bron (1,2 km) blev det jogg och powerwalk,
och på hemvägen (upp) fick storbarna (5-åringen och 4-åringen) gå hela vägen, medan de andra fick sitta på bobbarna.
Färden tog 1 timme totalt (storbarna är INTE så pigga på att gå själva....).

Väl hemma for dom och körde skoter + tolka med bobbarna och jag och lillebror gick in.

Jag körde lite styrka i 12 minuter:
Kettlebellswing, kettlebell raka marklyft, armhävningar på knä, och hör här: Plankan PÅ TÅ!! jihooo! Först körde jag plankan på knä 3 set x 1 minut (har ökat från 45 sekunder till 1 minut på en vecka) och sen kändes det som att jag ville testa göra plankan på tå också....
Det blev 2 set x 20 sekunder på tå! =) Härligt!
Det känns faktiskt mycket bättre i ryggen/magen/hållningen efter alla dessa plankor!
En planka tar inte lång tid att göra, men den ger SÅ mycket! TESTA!!
Kör 3 plankor på morron och 3 plankor på kvällen så får du se egna resultat!

Efter det blev det löpintervall 16 minuter, lutning 10%.
Började på 6 km/h med hiit på 30 sekunder löp + 30 sek vila = varva!
Sen ökade jag till 6.5 km, sen 7 km/h, 7,5 km/h och 8 km/h.
På 8,5 km/h körde jag hiit på 15 sek/15 sek.
Sista 2 omgångarna körde jag på 9 km/h: 20 sekunder löp + 20 sek vila= x2

Nu har jag förtjänat en dusch, men tyvärr har vi inte eldat idag så det blir i kallvatten =)

Träningstid: 1 h 50 minuter (inte effektiv tid dock)
Puls: 119 i snitt - 173 maxpuls (löpning hiit)
Förbrukat: 787 kcal

Härliga härliga SÖNDAG!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar