måndag, februari 06, 2012

Dagens Träningspass


Efter att ha suttit å tittat på den här goa killen hela eftermiddagen
så kändes det som att jag var tvungen att göra något fysiskt arbete =)
Även om det är svårt att slita sig från en sån här söting, och även om det är svårt att motivera sig till TRÄNING så här i början, så är det ett måste att ta sig i kragen och bara göra det =)
(se förra inlägget)

Imorse, före dagis/jobb/plugg blev det
30 minuter i "gymmet" hemma.

Löpbandet: Powerwalk (PW) med lutning 8-12% (12 är max)
Totalt 35 minuter
Puls: snitt 133 - max 160
Förbrukat 315 kcal

Frukost: En FET omelett, kaffe med mjölk
(omelett: 3 ägg, keso, creme fraiche, grädde, paprika, tomat)

Pluggat hela dagen, men vet int om jag kommer mej nånvart....
Just nu är det EKONOMISTYRNING och det är riktigt riktigt svårt (invecklat).
Många priskalkyler hit och dit :-S

Middag: Gulaschsoppa med ostplättar och creme fraiche
(receptet kommer senare!)
Det var RIKTIGT gott och mättande!

2 timmar senare låg barnen i sina sängar och det var dags för dagens andra träningspass =)

40 minuters "intervall" =
400 meter PowerWalk på gåbandet, (12 % lutning, hastighet 4,5 km/h i hela passet!)
50 Kettlebell-Swing (8 kg hela passet)
400 meter PW
40 Kettlebell-swing
400 meter PW (same same)
30 Kettlebell-swing
400 meter PW
Plankan på knä: 3 set x 45 sekunder
15 reps Bröstpressar med stång (12 kg)
400 meter PW

Förbrukat: 400 kcal
Puls: 151 snitt - 207 max
Man får upp pulsen riktigt rejält när man kör Kettlebell-swing!

*
Mitt VANLIGASTE problem efter ett långt uppehåll (nu har jag i princip inte tränat sen maj ifjol, då jag blev gravid och riktigt riktigt supertrött!!!), är att jag kör igång STENHÅRT direkt! Mitt första pass är alltid en fortsättning på mitt senaste pass (för hundra år sen) och kroppen pallar såklart inte med! Man går och har träningsvärk i en vecka; då man är som mest sugen att träna och peppad att köra till tusen! Man blir tvungen att vila resten av veckan, och nästa vecka har man kommit av sig med gajsten :-S
Så.....
Efter den här graviditeten har jag tagit det lite lugnare =)
Elliott, mitt 5:e barn, är nu 3 veckor och jag har ännu inte sprungit milen på tid (hehe) ;-)
Duktigt, or what!

Jag tog en PowerWalk när Elliott var 2 veckor;
och då hade jag de två äldsta med mej på bobbarna.
Jag drog dem i en hundsele-midjebälte (finns på HÖÖKS) ner till bron (1,2 km dit) och hem igen.
Totalt 2,2 km
Med tanke på att jag knappt kunnat gå under graviditeten så kändes det alldeles enough!

Måndag förra veckan körde jag ett morronpass:
30 minuter på min Crosstrainer
,
medelpuls på 118 och maxpuls på 164.
Jag kör alltid Intervall-tänk = Försök alltid att överraska kroppen!! Kör sakta men tungt, kör snabbt och lätt, kör snabbt och tungt osv.... Hela tiden ändra hastighet och motstånd!
Förbrukade 417 kcal på 30 minuter vilket är ca 100 mer än jag siktar på. (jag siktar på att förbränna 100 kcal per 10 minuter, så vet jag att jag ändå utmanar mej själv hela tiden!).

Tisdag förra veckan körde jag 20 minuter styrka
med egen kropp/och kettlebell.
Det blev lite dips, axlar, marklyft, plankan (inga situps så snart efter förlossningen), rygglyft och bröstpressar.
Helt död efter 20 minuter :-P

Träningsvärk i 3 dagar.
Yeah, så vältränad man kan va...
Det här kommer ta tid :-P

*

Försöker äta var 3:e timme;
fortfarande LCHF/GI,
och proteinpulver som mellanmål
(Whey-100; vill du också köpa det finns länken till höger!!)
Äter alltid (sen 7-8 år tillbaka) Omega-3 tillskott från www.frittflyt.com
och D-vitaminer (länk till höger).
Mycket vatten, och en hel del kaffe måste jag erkänna =))

*
Så, nu är det bara att kämpa vidare;
försöka komma igång med träningen och bli piggare och må bättre!
Here I come !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar