måndag, december 29, 2008

Allt om Diabetes

Idag skriver kostdoktorn om Diabetes.
"Vi" som bloggar, fick i uppgift att så många som möjligt ska lägga ut ett inlägg om just diabetes, så att så många diabetiker som möjligt hittar dit och får ta del av hans information.

HÄR är länken!

http://www.kostdoktorn.se/?page_id=435.

Själv tyckte jag att det var hur intressant som helst!
Jag äter mer LCHF än vad jag äter efter GI-metoden numer.
Fast egentligen är det väl en härlig blandning mellan dem.

Jag äter LITE KOLHYDRATER - Men: när jag äter kolhydrater, så har de lågt GI. Jag läser alltid på innehållsförteckningen och köper alltså inte hem något som har mer än 5 gram kolhydrater/100 gram av varan. På så sätt är det lite lättare att hålla sig till kosten, och det finns ju SÅ MYCKET man får äta!!
Jag äter inte så mycket mjölk, fil, yoghurt, då jag själv märkt att det går lite "trögare" då än annars.
Vissa GI:are eller LCHF:are har märkt detsamma; mjölkprodukterna kan sakta ner viktminskningen, och dessutom är det många som har "mjölkmage" så de flesta klarar sig bra utan.
Däremot äter jag mycket smör, ägg, creme fraische och grädde - så ni kan ju tänka er hur veckohandlingen ser ut! hihi

Men som sagt, ta del av informationen hos kostdoktorn.se


Effekten av mindre kolhydrater

Typ 1 diabetes

Bild ovan på blodsockermätningar under ett tiotal dagar före och efter start av lågkolhydratkost. Data från denna studien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar