onsdag, februari 08, 2017

#PW #tvillingvagn #mentalträning

Sovmorgon (finns inget bättre)
Drömde att jag for mellan olika cafeer i ett annat land, för jag ville ha en Ägglatte, men det fanns ingen som gjorde dem! Jag provade olika CaffeLatte men inget funkade!
Så direkt jag vaknade kände jag hur sugen jag var på en Ägglatte, så jag sprang ner och gjorde en direkt ;-) hahaha (inte normalt).

Klädde oss (mina 2 minstingar är lediga idag), och for ut på en PW- runda!
Tanken var att dra dem på var sin bob; meeeeen de hade råkat sanda vägen sedan igår, så det fick bli tvillingvagnen!

Sträcka: 6 km
Total tid: 70 min (Minstingen ville så gärna springa 2 km. Han lekte att han var en skoter och sprang på skoterspåren som gick i dikena hihi).
Steksol (som jag brukar säga), och -11*C.
Kändes som våååår i luften! Nu törs man äntligen börja hoppas på bättre tider ;-)

När man planerar kvällen före, och ställer in sig på tex en PW imorgon efter frukost, så är det lättare att ta steget till att följa den planeringen, än om man inte planerade!
Det handlar om mental träning; man visualiserar att man gör något, flera gånger, så tillslut gör man det "bara", för att man redan föreställt sig det flera gånger. Ungefär som en friidrottare som föreställer sig att han flyger över hindren och springer i mål på bästa tid - och sedan gör det!
Hjärnan är ett häftigt verktyg!


Vad vill du klara av imorgon ? 
Vad har du för plan?
Hur ska du göra det ?
När ska du göra det?
Var ska du göra det?
Ser du målet framför dej ?
Om du inte ser målet framför dej IDAG, så lär du inte heller lyckas imorgon!

 Put Your Plan Into Action !
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar