tisdag, juni 09, 2009

Vin och grillade paprikor

På mitt 570:e Träningsplupp-inlägg bjuder jag på en kvällsbild i Njuta-kategorin;
Grillade paprikor över öppen eld och ett glas rött vin!
ÅÅåååhhhhhh så NICE!!

Jag och sambon klädde barnen och satte dom på var sin cykel och trehjuling (minstingen fick åka vagn) och drog iväg en kilometer bort, för att lämna en massa brev i gula brevlådan.
Kelly (3 år) cyklade själv (ja, med stödhjul då!) och lärde sig både bromsa, svänga och titta vart hon skulle samtidigt ;-) Tur hon är tjej, för hon lärde sig snabbt :-) he he
Grabben (2 år snart) cyklade nöjsamt på sin trehjuling hela vägen. Dock hade han lite svårt med att både sitta stilla på arslet, trampa och svänga samtidigt (manliga gener ni vet... ha ha) så det gick lite sämre för han ;-) SOm tur var har trehjulingen en knapp som man trycker in så går styret inte att svänga på, så det är bara att trampa, och DÅ blev det genast enklare ;-)
2 kilometers familjetid med skratt och aktivitet ger livet ny skjuts och en härlig endorfinresa!
Vi lovade att vi skulle göra det oftare, för allas skull :-)
Efterråt blev det grillning ute på gården... (och vin för jag och sambon hihi...eller...ehe...mest jag!*fliiin*)
En perfekt avslutning på en härlig dag, och HÄLSA på hög nivå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar